Waar havermout kopen?

Ik wil 's ochtends havermout gaan eten. Ik ken quaker havermout, maar is dit echt havermout of is hier allemaal rommel aan toegevoegd? Ik wil namelijk echte havermout zonder extra toevoegingen. Iemand enig idee waar ik dit kan kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.3K

Antwoorden (5)

Alle havermout is echte, zonder toevoegingen. Dus het maakt niet uit waar je het koopt. Alleen aan cornflakes, muesli en cruesli zijn allerlei smaakstoffen toegevoegd. Zelfs de goedkoopste havermout bestaat puur uit vlokjes haver.
Amadea
11 jaar geleden
In een reformwinkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou wij hebben Quaker Havermout in huis en op het pak staat:
100% havermout.
Is dus helemaal niks aan toegevoegd hoor.
Koop je echt bij elke supermarkt,das dus ook geen probleem.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog ff voor de duidelijkheid:
er staat:ingrediënten 100% havermout.
Er is dus echt niks aan toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In supermarkten als AH en Jumbo hebben ze gewone havermout die 100% haver is, zonder toevoegingen, van eigen merk. Waarschijnlijk hebben zo'n beetje alle supermarkten het wel. Op de verpakking staat meestal havermout, havervlokken of rolled oats.
Bij biologische winkels/natuur(voedings)winkels en reformwinkels hebben ze het ook (en overigens ook vlokken van andere granen, ook lekker voor de afwisseling).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
yep, het verschil is inderdaad dat het bij ons, natuurvoedingswinkel, biologische havermout is. Dus er is niets bespoten geweest, +1
Havermout staat gewoon bij de ontbijtgranen en toestanden: meestal sober in een doorzichtig zakje. Het is gezond voor de stoelgang: als je muesli eet heb je géén stoelgangproblemen. Muesli is een mengeling van granen, dus niet alleen havermout. Je vind ze in een Delhaize van het merk 365, in de Aldi doen ze er noten en kokos bij maar die is ook goed. Zodra je 's morgens opstaat eet je binnen het half uur dat je opgestaan bent een kleine hoeveelheid havermout of muesli en giet er koude of warme melk over en je darmen beginen al te werken in de goede zin. Eventueel de avond ervoor al overgieten met melk, dan zijn smorgens de rozijntjs lekker gezwollen.
Ieder warenhuis, superette heeft bij de kartonnen dozen van de ontbijtgranen ook zakjes liggen met havermout en muesli die véél beter zijn dan die kelloggstoestanden.
Succes gewenst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
yep, en biologische havermout is nóg weer veel puurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan door allerlei oorzaken stoelgangproblemen hebben, die verdwijnen echt niet allemaal op magische wijze als je muesli eet.