Wat is een dophaan?

een jaar geleden
in: Koken
4K
Amadea
een jaar geleden
Zou er een eendagshaantje mee bedoeld worden? Dan is het een haantje dat net uit de dop is gekomen.
Pieterke
een jaar geleden
Dophaan wordt gebruikt in de islamitische keuken en je kunt het online bestellen. Meer info kan ik niet vinden.
Antoni
een jaar geleden
Zijn er ook dopkippen, of dophennen?
jc54
een jaar geleden
@Amadea; het zijn geen eendagskuikens, voor zo ver ik begrepen hen, zijn het haantjes waarvan de huid verwijderd is. (Net als yuinboontjes: "gedopt", de "schil" verwijderd).
Amadea
een jaar geleden
Er staat in alle recepten nou juist dat het vel/de huid NIET verwijderd moet worden. Dan krijg je nooit een lekker mals stuk vlees, maar droogt het uit.

Geef als eerste antwoord