Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe lang is gegrilde kip houdbaar in de koelkast?

de gegrilde kip van de markt is altijd botergaar dus veilig om langer te bewaren lijkt me..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
52.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat zal je tegenvallen. Natuurlijk zijn in gegaarde producten de bacteriën in eerste instantie gedood, maar je weet niet wat er op de markt en daarna bij vervoer e.d. weer aan bacteriën aangekomen is.

Ook voor gare producten geldt dus dat ze eigenlijk bedoeld zijn voor consumptie op de dag zelf. De volgende dag of die erna (drie dagen dus totaal) wil ook nog wel, maar daarna zou ik echt even goed gaan ruiken, en vermoedelijk wordt het er ook niet lekkerder op.

Ook invriezen enzo heeft niet echt positief resultaat op de smaak. En als je het meer dan een dag in de koelkast bewaard, doe dat dan niet in de originele verpakking maar in een afgesloten (niet luchtdicht!) doos.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad gaat de smaak na enkele dagen sterk achteruit en wordt het vlees gewoon droog van smaak terwijl het vlak na de bereiding lekker mals is.Omdat alles door en door verhit is ruikt het een week later nog steeds niet bedorven maar de smaak is er af

Andere antwoorden (3)

Ongeveer een week moet wel lukken. Langer dan een week zou ik u niet aanraden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vertrouw op je neus, daar heb je hem voor gekregen!

Zelfs data op verpakkingen zitten er soms ver naast (zowel positief als negatief)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens HACCP norm ( hazard analyses critical control points) is de max houdbaarheid 4 dagen in een koelkast met max 6 graden celcius. HACCP is de Norm over de héle wereld en wordt overal als maatstaf gebruikt
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding