wie weet er nog lekkere recepten voor babyhapjes

Ik wil graag zelf babyvoeding maken in plaats van die potjes voedsel (naar mijn idee smaakt dat allemaal hetzelfde) heeft iemand lekkere recepten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

Koop het boek van Stefan Kleintjes 'Van borst tot boterham'.

Hij beschrijft op een prachtige manier wat goed is voor kinderen en er staan hele lekkere recepten in.

Zijn filosofie is, dat baby's hetzelfde eten als volwassenen, alleen moet je ze langzaam laten wennen aan smaken. Daarnaast is hij geen voorstander van pureren en fijnmalen. Kinderen moeten het eten voelen en er kleine hapjes van nemen. Zo ontwikkelen ze een beter smaakgevoel, waardoor ze later veel meer lusten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op deze website staan allemaal suggesties, maar het ligt er een beetje aan hoe oud je baby is. Google gewoon is 'babyvoeding maken' en een schat aan recepten komt te voorschijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op onderstaande site staan verschillende recepten voor babyvoeding:

http://www.smikkels.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij maakte altijd eten voor de kleine wat wij zelf ook aten alleen deden we dat in een kom
aardappels groente en vlees en dan met de staafmixer helemaal fijn malen
als het wat te droog was geworden een half lepeltje appelmoes eronder
je moet het zelf maar eens proeven het is echt lekker
en je kind krijgt gewoon de nodige vitaminen binnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon met de pot mee eten, dat deden wij ook. Leren ze gelijk de smaken kennen waar ze het toch de komende , pak weg, 20 jaar mee moeten doen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd
die van ons hebben nu dus ook totaal geen problemen met welke groente dan ook
alleen zuurkool zijn minder gek op maar voor de rest eten ze alles
Ten eerste hulde aan je beslissing het zelf te maken!
En je hoeft het jezelf niet moeilijker te maken dan nodig is: gewoon wat lepeltjes van wat de pot schaft in een kommetje of op een bordje fijnprakken en klaar (als je baby echt nog heel klein is kan je een staafmixer gebruiken zodat het goed fijn wordt). Later is echt heel fijn maken niet nodig en naarmate je kindje ouder wordt prak je het geleidelijk aan minder fijn. Dit voorkomt gelijk dat je kindje later geen stukjes in zijn eten duld.