Hoe lang kun je garnalen bewaren in de koelkast?

Hoe lang zijn ze houdbaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
36.8K

Het beste antwoord

Garnalen 1 dag in de koelkast , en 3 maanden in de vriezer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verse vis bederft sneller dan vlees. Verse vis moet het liefst onder 4°C bewaard worden. Maar u kunt verse vis het beste op de dag van aankoop eten. Verse vis in de koelkast bewaren is een of twee dagen wel te doen, maar er is wel kans dat andere producten naar vis gaan ruiken. Om dit te voorkomen, kunt u verse vis het beste verpakken in een plastic zak. Garnalen bederven snel, u kunt ze hooguit een dag in de koelkast bewaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maximaal één dag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ze nog niet geopend waren en nog bevroren zijn: maximaal 3 maanden in de diepvries.
Die van jou zijn al ontdooid, dus in jou geval moet je ze binnen 24 uur verorberen... Hopelijk heb je niet teveel over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Garnalen als rauw product heeft een zeer korte houdbaarheidsdatum. Kijk op de verpakking en indien los gekocht maximaal één dag aanhouden. Let ook op de kleur en geur..