Kan je mac and cheese maken in de oven?

Kan je macaroni/pasta warm/gaar maken in de oven of moet je eerst de pasta koken en daarna de rest doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Antwoorden (3)

Je zult toch eerst de deegwaar in kokend vocht moeten laten garen. Dat zou alleen in de oven kunnen als er een ruime hoeveelheid saus bij hoort, want dan kan de macaroni in de saus gegaard worden. Maar dat is geen ingrediënt bij mac & cheese. Het originele recept daartoe schrijft voor dat je als eerste stap de pasta volgens de gebruiksaanwijzing beetgaar kookt.
Amadea
3 jaar geleden
Je kunt heel goed rauwe pasta in een ovenschaal vullen en er dan een ovenschotel van maken. Je kunt dan het beste zorgen dat er wel voldoende vocht aanwezig is om door de pasta te laten opnemen zodat ze zacht wordt.
Doe bijv. de rauwe pasta in een ovenschaal en verdeel er ham-/of spekblokjes door of andere dingen als champignons, paprika of whatever je maar wilt... los 1 bouillontablet op in 400 ml. heet water (bij 200 gr. rauwe, gedroogde pasta)en roer er zo'n 200 ml. room door. Strooi er dan ruim geraspte pittige kaas over.
Bak zo'n 20 min. in een voorverwarmde oven op 200 graden C. Schakel de oven dan terug op 180 graden C. en bak nog zo'n dik kwartier of totdat je merkt dat de pasta gaar is en alles er goudbruin uitziet. Niet alle ovens zijn namelik even heet. Wordt de schotel te donkerbruin en is de pasta nog niet gaar genoeg, dek dan even af met alufolie.
amc
3 jaar geleden
Het helpt wel als je de pasta van tevoren kookt en daarna in de oven doet. Kook de pasta zeker niet te lang, want dan kan de ovenschotel erg vochtig worden. Het gaat echt om enkele minuten koken.