Heeft er iemand een recept van een bereiding met arganolie(het vloeibare goud van Marokko) ?

iets met vis of vlees, heb enkel tomatenblokjes met ui en deze olie bereid en is heel lekker

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (2)

Recept - Marokkaanse vistajine

Dit Marokkaanse gerecht komt oorspronkelijk uit Essaouira en bevat vele gezondheidsbevorderende eigenschappen. Wortelen en uien zijn rijk aan antioxidanten, arganolie werkt cholesterolverlagend, en rozijnen zijn goed tegen puistjes. Het originele gerecht bevat normaal vier klontjes suiker, maar dat werd in dit recept weggelaten.

(water loopt al in mn mond ... laat maar weten als je iemand nodig hebt om te komen proeven ..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Risotto met lamsvlees en arganolie: 4 personen

Ingrediënten; 500 gram risottorijst; 400 gram lamsvlees in blokjes; 1 groene paprika; 1 rode paprika; 3 tomaten; 2 uien; 1 bosje verse koriander; 5 teentjes knoflook; 1 grote wortel, 2 laurierblaadjes; 1/4 dessertlepel saffraanpoeder; 1 1/2 liter kippenbouillon; zwarte peper en zout naar smaak; olijfolie en arganolie.

Bereiding; Verhit de olijfolie in een ruime pan en bak hierin het vlees bruin. Snipper de uien en voeg deze toe. Voeg de saffraan, peper, zout en de gesnipperde knoflook toe. Blus het geheel af met de bouillon. Snij paprika en wortel in blokjes en voeg deze bij het gerecht toe. Kook het geheel zachtjes gaar ongeveer 1 tot 1 ½ uur. Als het vlees zo goed als gaar is voeg de rijst en de gehakte koriander toe, zet het vuur laag en roer veelvuldig tot de rijst beetgaar is en het vocht bijna verdampt is. Sprenkel na het opdienen wat arganolie over het gerecht heen.