Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand of je zelfgemaakte aardappelpuree in kunt vriezen? ik woon alleen, had gisteren eters en heb veel teveel gemaakt

ik weet dat het met rauwe piepers niet lukt! Ik heb deze gemaakt met eigenheimers, boter, melk, wat zout, nootmuskaat, witte peper, en creme fraische

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Alles kun je invriezen!!

En ja als je het daarna opwarmt is het ook nog te eten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahoor dat kan. ik doe dat ook altijd en kijk is in de winkel in het diepvriesvak daar ligt het ook
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, geen probleem, daarna maak ik er vaak stamppot van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, dat gaat prima. Aardappelpuree, net als sommige andere dingen (maccaroni of nasi bv) vind ik lastig om in kleine hoeveelheden te maken. Ik maak dan gewoon een pan vol en vries het overschot in 1-persoons porties in. En naar gelang het aantal eters kun je dan makkelijk precies genoeg op tafel zetten, zonder al te veel moeite kost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan prima. Doe het wel in kleine porties, want eenmaal ontdooit kun je het niet opnieuw invriezen.
Verder kan de smaak iets teruggelopen zijn. Maar dat los je makkelijk weer op met wat extra toevoeging van je favoriete kruiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord is Ja. Als het wat te waterig is na ontdooien kan je er wat aardappelen of een boterham doorroeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, geen probleem. Als je het ontdooit, kun je er daarna nog een beetje geraspte kaas overheen strooien en nog eventjes in de oven zetten voor een goudgeel knapperig korstje!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding