Als het gebruikt is om het vlees in te marineren, kun je er niks meer mee (want voor sauzen is het vaak te geconcentreerd; klein schepje kan eventueel, maar eerlijk is eerlijk, contrást in saus en vlees is lekkerder), maar als je gewoon een grote hoeveelheid hebt gemaakt waar nog geen rauw vlees in heeft gelegen, kun je het makkelijk nog een paar dagen goed houden voor een nieuwe maaltijd. Met heel ander vlees is vaak verrassend lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Toevoegen aan het vlees of de vis als je het bakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het wegdoen dit is zo geconcentreerd. Hiermee kun je geen andere gerechten lekker mee maken. Het is veel zout, qua hygiene blijft het wel goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Als het goed blijft, waarom zou je het dan wegdoen?
Gebruik het voor stoofvlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruiken om tahoe lekker mee te maken. Die vegetarische sojablokken hebben bijna geen smaak van zichzelf.
Amadea
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Goed idee!!+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"bijna" geen smaak van zichzelf? ;-) +1
De overgebleven marinade smaakt erg sterk en is heel zout. Als je het wil verwerken, doe het dan alsnog bij het vlees dat gemarineerd is, bijvoorbeeld in de saus die je er bij maakt. Bewaar de marinade niet voor andere doeleinden, want er zitten natuurlijk sappen van rauw vlees in en iedereen weet dat je die weg moet gooien en vooral niet moet bewaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik haal altijd vlees in grotere porties en verdeel het in kleinere porties voor het in gripzakjes de vriezer in gaat.

wellicht dat je het bij het vlees in de vriezer kan doen zodat je dit niet hoeft te marineren als je het ontdooit en klaar wil maken.