Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke stoffen kun je gebruiken om je koekjes minder energetisch te maken i.p.v. suiker en boter/margarine?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
861

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

I.p.v. suiker is er nu ook een halfvolle suiker gewoon te koop in de supermarkt en staat bij de gewone suiker.
En i.p.v. boter, gebruik ik tegenwoordig, margarine uit een kuipje en dat gaat ook goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Probeer eens inuline i.p.v. suiker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dit artikel wordt (in het Engels) uitgelegd hoe je een gedeelte van het vet kunt vervangen door appelmoes.
Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, maar ik ben het wel van plan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vloeibare zoetstof (Natrena bijvoorbeeld) is zeer laag calorisch en geschikt om mee te bakken. Gebruik geen poederzoetstof, want deze verliest smaak tijdens het bakken. Je kunt boter deels vervangen door fruitmoes, maar ik zou, in verband met de "boterige" smaak die toch wel erg lekker is, een vloeibare halvarine gebruiken. Eet smakelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een gedeelte van de (vloeibare) boter vervangen door magere yoghurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens 'cook yourself thin USA 'kan je de boter in cup cakes vervangen door courgettes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding