Welke stoffen kun je gebruiken om je koekjes minder energetisch te maken i.p.v. suiker en boter/margarine?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

I.p.v. suiker is er nu ook een halfvolle suiker gewoon te koop in de supermarkt en staat bij de gewone suiker.
En i.p.v. boter, gebruik ik tegenwoordig, margarine uit een kuipje en dat gaat ook goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Probeer eens inuline i.p.v. suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dit artikel wordt (in het Engels) uitgelegd hoe je een gedeelte van het vet kunt vervangen door appelmoes.
Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, maar ik ben het wel van plan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vloeibare zoetstof (Natrena bijvoorbeeld) is zeer laag calorisch en geschikt om mee te bakken. Gebruik geen poederzoetstof, want deze verliest smaak tijdens het bakken. Je kunt boter deels vervangen door fruitmoes, maar ik zou, in verband met de "boterige" smaak die toch wel erg lekker is, een vloeibare halvarine gebruiken. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een gedeelte van de (vloeibare) boter vervangen door magere yoghurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens 'cook yourself thin USA 'kan je de boter in cup cakes vervangen door courgettes