wie weet hoe je ( Rief koeken ) maakt ,zo lekker vroeger bij me ouders ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
1.3K
Antoni
10 jaar geleden
Op http://www.smulweb.nl/recepten/318637/Reifkuchen staat een heel eenvoudig recept voor Reifkuchen: Reifkuchen Duits hoofdgerecht
Bereidingstijd: 0-10 minuten
Geplaatst op 25-01-2000 Ingrediënten voor twee personen: - 1 pond aardappels
- 2 verse eieren
- 50 gram bloem
- 1 middelgrote ui Hulpmiddelen: - aardappelrasp
- mixer Voorbereiding: - aardappels en ui raspen
- mixen met bloem en eieren Bereidingswijze: - in olie bakken Serveertips: - met roggebrood en glas bier, heet uit de pan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni, waarom geef je dit als reactie, niet als antwoord?
Antoni
9 jaar geleden
HeleneF, een vergelijkbaar recept staat al bij de antwoorden. Onder meer daarom gaf ik alleen een reactie. Ik vroeg me vooral af of de naam van de koeken met "Rief" (zoals de vraagsteller schrijft) of met "Reif" begint. Naar mijn idee begint de naam dus met "Reif". Zo staat het ook op de website van Smulweb. Ik vond intussen overigens ook websites waar "Reibekuchen" wordt geschreven. En Rösti is ook vergelijkbaar, zoals LimaWhiskey al schrijft in een reactie op het gegeven antwoord.

Antwoorden (1)

Dat weet waarschijnlijk niemand, want smaken verschillen.

Aardappels en uien fijn raspen. De eieren, bloem toevoegen. Alles goed door elkaar mengen. Op smaak brengen met zout en peper uit de molen en er koekjes van bakken in de olie.