Maaltijdsoepen zijn met dit koude weer lekker en makkelijk. Wie weet een heerlijke, goed vullende maaltijdsoep die snel te maken is?

Een soep geschikt voor de winter en iets anders als erwtensoep.

Toegevoegd na 3 minuten:
Graag met recept.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

Neem een flinke soeppan en laat wat olijfolie heet worden.
Doe hierin een flinke, grof gesnipperde ui en 1 flinke teen knoflook, fijngehakt. Fruit dit aan en strooi er shoarmakruiden over. Doe hier gebakken (een rest of even apart gebakken) shoarmavlees bij en laat even meebakken. Doe hier een blik goulashsoep en een potje witte bonen in tomatensaus bij en je hebt een heerlijke maaltijdsoep waar vers gebakken ciabatta of stokbrood erg lekker bij is.

Linzensoep met rookworst:
Bij mij thuis net zo`n topper als de shoarmasoep.
500 gr. linzen
100 gr. doorregen gerookt spek,
2 uien,
3 wortelen of 1 flinke winterwortel,ca.200 gr.
stukje selderijknol,
700 gr. aardappelen,
1 rookworst of 4 kleine 1 persoons,
1 bos bieslook en 1 bos peterselie,
peper en zout.

Snijd het spek in plakken.
Pel de uien en hak ze fijn.
Maak de andere groenten schoon en snijd de wortel in
reepjes,selderij in blokjes. Laat de aardappels nog even heel (onder water) en snijd die pas op het laatst in blokjes. De tuinkruiden hak je ook pas op het laatst.

Was de linzen eerst in koud water, laat ze uitlekken.
Schik de plakken spek op de bodem v.d. pan, laat uitbakken. Voeg de ui toe en laat goudbruin fruiten.Voeg
de reepjes wortel, selderij en aardappel toe. Laat kort meefruiten. Leg de uitgelekte linzen op de groenten. Voeg water toe en een bouillontablet en breng alles aan de kook.
Leg de worst in de pan en doe het deksel op de pan.
Laat op laag vuur ca. 1 uur koken. Knip en hak de tuinkruiden en roer ze voor het serveren door de soep.
Breng op smaak met zout, peper en evtl. crème fraîche of zure room. Wat verse tijm is ook lekker als je ervan houdt.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Ik vind de bospaddestoelen soep heerlijk.
Zo gemaakt en nog lekker ook.
Net weer even anders dan de champignonsoep.

Toegevoegd na 51 seconden:
Na twee koppen zit ik echt wel vol hoor !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je ook een recept?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk een sop http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=bospaddestoelensoep&type-recepten=recept
voor verschillende variaties.
Hij is ook kant en klaar te koop van UNOX. (in zakken)
Pompoensoep met chorizo, linzen en griekse yoghurt
Dit is werkelijk overheerlijk,

Zie onderstaande link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Portugese chorizo maaltijdsoep

(voor recept zie bron).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind pompoensoep heerlijk.
uien en knof fruiten, stukken pompoen erbij.
bouillon erbij zodat alles net onderstaat en 20 min. laten pruttelen.
alles fijnmalen in de blender.
tot slot creme fraiche erbij.
14 jaar geleden
In deze tijd van het jaar heb ik de kast vol met linzensoep, bruie bonensoep, witte bonensoep ; vooral i Duitsland is de keuze uit dikke, lekkere soepe eindeloos. E heel makkelijk :
Open het blik, giet de inhoud in de pan en langzaam verwarmen. Jammie.
Erwtensoep maak ik liever zelf ; die in blik is vaak niet lekker, beetje zurig ofzo, en de duurste merken zijn zowat de smerigste. Maar voor vrijwel alle andere smaken zij de blikvarianten uitstekend, en de tijdbesparig meer dan waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snel, makkelijk en lekker winters:
Twee rode paprika's in stukjes snijden en smoren in wat olijfolie. Flink wat kerrie er over heen strooien en meebakken.
Bouillon toevoegen en m.b.v. melk en bloem (of maïzena) de soep wat indikken. Een blikje maïs toevoegen.
Voor de liefhebbers kun je serveren geraspte oude kaas en/of zure room er bij geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een van onze lievelingssoepen, voedzaam en met veel groenten een complete maaltijd.

Stevige tomaten-maaltijd soep

500 gr. Grof gesneden groenten naar smaak
1 bakje soja , ligt gekruide roerbakblokjes (ah)
1 of 2 blikjes gehakte tomaten stukjes
1 teen knoflook
1 eetl. Italiaanse kruiden
groentebouillon naar hoeveelheid
Soja room
Peper-zout
Doe in een soeppan wat olie en roerbak de soja blokjes een paar min. om
Voeg de grof gesneden groenten er bij en roerbak dit ook even mee.
Doe de blikjes tomatenstukjes erbij en de groentebouillon
Knijp de knoflook er boven uit en doe de Italiaanse kruiden er bij
Maak af met peper en zout naar smaak
Je kunt er op het laatst nog een scheut soja room door heen doen, maar het hoeft niet.
Een heerlijke maaltijdsoep die in een mum klaar is.
Lekker met een (volkoren)stokbrood met gezouten roomboter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mexicaanse Tomatensoep.

Ingrediënten:

•1 pot of pak basis voor tomatensoep
•1 blikje maiskorrels
•1 blik rode kidneybonen
•mini vegaburgers
•chilipoeder na smaak
•1 bekertje zure room
•tortillachips
•klontje boter

Ik hou van lekker stevige maaltijdsoepen. Altijd als ik soep eet dan dienen ze niet als voorgerecht maar als hoofdmaaltijd. Zo ook deze rijkgevulde Mexicaanse tomatensoep. Ik vind de basis voor soepen een perfecte uitkomst omdat je dan zonder al teveel tijd kwijt te zijn toch een volledig eigen soep kan maken.
Smelt de boter in een diepe pan en rul hierin de verkruimelde hamburgertjes. Voeg de kruiden toe en bak deze 1 minuut mee. Voeg de basis voor soep toe, je moet misschien nog water toevoegen. Dit is afhankelijk van welke basis voor soep je gekocht hebt.
Voeg tevens de mais en de kidneybonen toe en breng de soep aan de kook. Zet het vuur laag en laat de soep nog een paar minuten doorkoken. Af en toe roeren. Breng de soep evt. verder op smaak met kruiden.
Serveer de soep met de zure room en de tortillachips.

Smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een recept is het niet echt, want deze maak ik op gevoel:

Gesneden prei even bakken in een soeppan.
Broccoli- en bloemkoolroosjes erbij.
Een grote geschilde (kruimige) aardappel erbij in dobbelsteentjes.
Bouillon erbij.

Koken tot de blokjes aardappel gaar is.

En de staafmixer erop.

Afmaken met in ieder geval zwarte peper, verder kwestie van proeven wat het eventueel nodig heeft. Een drupje olie kan er lekker in zijn. Liever geen room, die zal alleen maar de smaak dempen.

Eten met brood, maar let op: verraderlijk vullend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen kookster en zal het ook nooit worden.Neem daarom ook de kant en klare soepen van het merk calida van de aldi.Voor eu.1, 49 heb je twee grote koppen soep en die vult en is heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 eetlepel olijfolie

1 ui, gesnipperd

2 tenen knoflook, geperst

1 stengel bleekselderij, fijngesneden

1 wortel, in plakjes

250 g linzen, blond

1 l groentebouillon (van 2 tabletten)

2 laurierblaadjes

1 kruidnagel

2 aardappels vastkokend, in stukken

1/2 citroen, geperst

1 runderrookworst (250 g)

4 eetlepels verse peterselie (zakje a 30 g), fijngesneden

..Bereiden van Linzensoep
Verwarm in een pan met dikke bodem de olijfolie. Fruit de ui en de knoflook. Voeg de bleekselderij en de wortel toe en bak al roerend 5 minuten. Voeg de linzen toe en giet de bouillon erbij. Voeg de laurier en de kruidnagel toe en laat 40 minuten zachtjes koken. Voeg na 20 minuten zachtjes koken ook de stukken aardappel toe. Breng tot slot de linzensoep op smaak met het citroensap en (versgemalen) peper en zout. Verwarm op het laatst de worst in de soep. Haal daarna de worst uit de soep, snijd hem in stukken en verdeel deze over 4 kommen. Schenk de linzensoep erover en garneer met de peterselie. Lekker met (Turks) brood en een groene salade.
Ik vind 'm heeeeeeerlijk succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pindasoep lekker

1 zak roerbakgroente oosterse
1 pot basis voor kippensoep(maggi)
knoflook
200 ml melk
sambal
schaaltje tauge
ketjap manis
wat rijst panda of gewone
kipfilet of 1 duobak gerookte kipfiletreepjes
2/3 pot pindakaas
olie

In een wokpan olie verhitten knoflook bakken en roerbakgroente bakken.ongveer 5 min.

Pot basis voor kippensoep aan de kook brengen(iets minder water toevoegen dan dat op de pot staat) en rijst

Melk toevoegen en dan de pindakaas je kan ook meer gebruiken dan wordt de soep wat dikker.
Ketjap,sambal( naar eigen inzicht je kan het ook bij het opdienen serveren)Kipreepjes toevoegen ongeveer 10 min laten koken dan voeg je tauge toe, even laten koken.

Opdienen met gebakken uitjes en kroepoek succes heb ik altijd met deze soep.

Eet smakkelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
In 20 minuten klaar en de volgende dag is hij nog lekkerder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had trek in soep maar het moest snel klaar zijn, maar ik had alleen maar witte bonen in tomatensaus in huis toen heb ik dit maar bedacht:
1 ui
2 tenen knoflook
Chorizo in kleine stukjes
1 zak soepgroenten
rookworst
1/2 zakje ossestaartsoep.+ water
witte bonen en tomatensaus.

Olijfolie en ui en knoflook bakken glazig daarna de chorizo even meebakken. Daarna de witte bonen soepgroenten en 1/2 zak soepgroenten. Even 10 minten koken met de rookworst. En voila je hebt een snelle heerlijke soep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi ik weet een lekkere soep je hoeft hem niet te bereiden
Wat dacht je van CUP A SOUP lekker hoor
( ik zelf raad de tomaat en de pompoen aan )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vijftien minuten : twee uien - boter en stoven - 1 à 1,5 liter water toevoegen - één courgette in blokjes - twee teentjes look - boullon van kip - mixen en dan croustillonnetjes (stukjes wit brood geroosterd in kleine kubusjes ) apart bijserveren. Smakelijk