Mag er boven het element in de oven zilverfolie?

Door spetterend vet wordt de oven aan de bovenzijde boven het element smerig vet en dat is moeilijk te verwijderen. Mag ik bovenop het element zilverfolie leggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
Reddie
10 jaar geleden
Probeer het gewoon. Als het lukt kun je er patent op aanvragen.
Poet
10 jaar geleden
Goeie vraag want die spetters zijn een wijd verbreid probleem +

Het beste antwoord

Ja dat mag, als het maar geen magnetronoven is. De magnetronfunctie zal vervelende reacties met het folie veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet oc het slim is. De verwarmingselementen worden erg heet. Het folie zou kunnen krimpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo denk ik er ook over. Wanneer aluminiumfolie dermate heet wordt dan krimpt het gehele goedje, en gaat het rond je verwarmingselement heen smelten, en dat is een stuk lastiger dan gewoon wat vet afkuisen. Wat wel een goed idee is, is om een spray te gebruiken die vet tegengaat, zodat je het achteraf met een doekje gemakkelijk kan af vegen, zonder dat het blijft kleven.