Harde of vloeibare substanties zijn geschikt voor een blender maar vlees is te taai, waardoor de messen vastlopen. Bovendien ontstaat er geen werveling waardoor de messen steeds met hetzelfde stuk vlees in aanraking komen. Als je geen vleesmolen hebt zit er maar één ding op: een goede snijplank en dito vlees- of koksmes en net zolang hakken en snijden totdat de gewenste structuur bereikt is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Met 'hard' bedoel ik natuurlijk dingen als noten, ijsblokjes of toast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat ligt een beetje aan de sterkte van je blender maar het is wel mogelijk
Of het lekker is weet ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan best hoor, botte wel even verwijderen. Mijn vrouw maakt zo wel eens gehakt. Voor balletjes in de soep. Standaard zitten er kruiden foor het gehakt. (ook niet altijd denk ik;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me curieus, vlees dat nog geen gehakt is met standaard gehaktkruiden. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha beetje ongelukkig geformuleerd van mijn kant! Maar jullie snappen het wel toch? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Ninteddy, maar dan hebben we het toch over ietwat andere aspecten des vlezes? :-)
@Sjonnie: kan aan mij liggen maar nee, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde dat je soms van ongekruid vlees balletjes wil draaien. Of voor de kleintjes vlees wil bereiden. Dan kun je vlees in de blender doen. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja, kan. Ik heb echter minder goeie ervaringen met rauw vlees in de blender. Een kleine hoeveelheid (gegaard) vlees zal nog wel lukken maar ik zie me geen kilo riblappen met een blender tot een kilo fatsoenlijk rundergehakt transformeren. Daar zijn gehaktmolens voor uitgevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is waar. Je moet het eerst wel in kleine stukken snijden. Maar de vraag van de o.p.Was of het kon. En het kan dus met wat kanttekeningen. Niet te veel per keer en zonder botten. Zo is het wel goed samengevat denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ontroerd, Sjonnie. We zijn nader tot elkaar gekomen! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha zo is het. Het leven is mooi. :-)
Vaak kan het wel, maar of het lekker is, ligt aan je recept.

Ik maakte vorige week nog tonijntartaar.. helaas was de structuur zo fijngemalen dat het eerder een tonijn-tapenade werd. Het was dus veel te fijn gemalen. De volgende keer snij ik het wel fijn met een normaal mes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe het zelf wel eens! Als ik zelf rundvleessalade maak bijvoorbeeld. Eerst het vlees braden, af laten koelen en daarna door de blender. Perfect!

Toegevoegd na 1 minuut:
Je krijgt inderdaad wel héle fijne stukjes.. dus inderdaad voor een tartaar zou ik het ook niet gebruiken..maar als je bijvoorbeeld een soort gehakt/puree wil maken is het prima. Heb ik ook wel eens met gerookte zalm en van alles erdoor gedaan, in de blender en klaar!