Wie helpt mij aan een oud 'recept' voor een soort brood/cake?

In de jaren 70(?), maakten mijn zus en ik regelmatig een soort zoet brood of cake, op een speciale wijze.
Je had er een gistmengsel voor nodig en elke dag moest je een ingrediënt toevoegen.
Na een aantal dagen moest je dan een deel van dit deeg bewaren. De rest werd gebakken.
Het bewaarde deel (dit had een naam) werd weer gebruikt om een nieuwe portie op te starten.
Ik weet alleen nog dat het heel lekker was, maar niet meer hoe het heette of hoe je het maakte.
Jeugdsentiment van een vijftiger dus...
Degene die het vroeger ook maakte, weet vast wat ik bedoel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

Als je weet dat het Herman heet is het recept zo gevonden. Ook op Goeie Vraag staat er al informatie over.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldig!
Bedankt voor jullie antwoorden..'Herman' was wat (wie?) ik zocht.
Ik ga hem binnenkort weer maken.

Andere antwoorden (1)

voor Herman cake is nog niet zo lang geleden een vraag geweest.
op google intikken en je krijgt heel, heel, heel veel recepten, die allemaal op hetzelfde neer komen.
ik moet zeggen ik zag het op goeievraag en ben zelf ook weer begonnen met een Herman cake opzetten en het is heerlijk.