Keramische messen. Ik ben van plan deze aan te schaffen. In vergelijking met stalen messen, wat zijn de plus- en minpunten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Keramische messen zijn veel duurder dan stalen messen en ook veel kwetsbaarder. Dat is het minpunt. Het pluspunt is dat ze tientallen jaren meegaan en altijd scherp blijven, als je ze voorzichtig genoeg behandelt. Dus bewaar ze in een speciaal messenblok en niet los in een keukenla.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het keramisch materiaal blijft langer scherp dan staal, maar helaas is het erg bros en kunnen er dus stukjes afspringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik 2 keramische messen. Ze zijn vlijmscherp. Fijn in gebruik.
Nadeel is. Je moet uitkijken met stoten want er breekt snel wat af. Dus voorzichtigheid geboden!!!