Waar vind ik een keukenmandoline? Is er een alternatief?

Hallo,

Weten jullie soms waar ik een keukenmandoline kan vinden? Of is er een alternatief?? Ik heb het nodig om schijfjes dun te snijden van aardappelen, zeer dun ! Ik heb al gevraagd bij Ikea, Blokker, Hema, en zelfs Casa maar dat is helemaal niks.

Badnakt voor u hulp,

Andreas

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
5.2K

Het beste antwoord

Zelf gebruik ik al meer dan 10 jaar de V Slicer van Borner nu 35 €, deze bevalt goed, heeft meerdere mogelijkheden. Behalve dunne en iets dikkere plakjes, kun je met deze mandoline ook reepjes, blokjes en al dan niet geribbelde sliertjes maken ( voor courgette spaghetti b.v.).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt een V slicer kopen , als je niet te duur uit wilt zijn. Ook een gewone combirasp is niet duur. In uiterste nood kun je een kaasschaaf gebruiken. En als dat alles niet goed is, bekijk dan onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede mandoline krijg je via de betere keukenzaak (vaak moeten ze ze bestellen), of gewoon via Internet. Ebay heeft regelmatig betaalbare aanbiedingen. Ze kosten om en nabij de 100 euro, maar soms vind je ze al voor rond de 25.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een plastic schaaf-bak-ding kopen ; die zijn voor gewoon huishoudelijk gebruik eigenlijk net zo makkelijk en erg goedkoop, maar niet in dikte instelbaar. Dat - en natuurlijk het eventuele wafelmes - zijn eigenlijk de enige voordelen op een (prijzige) mandoline. Ook moet je ze vaak met de hand afwassen.

Zeer dunne schijfjes aardappel kun je trouwens ook prima snijden - als je een beetje handig bent- met een goede dunschiller. Hooguit krijg je niet de hele aardappel opgeschaafd - maar dat lukt je ook niet op een mandoline ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede mandoline kan je kopen in een kookwinkel maar daar hangt wel een prijskaartje aan ,heb je een keukenmachine kan het ook daar in ,en anders wilt een kaasschaaf ook wel helpen om dunne plakjes te maken