Wie weet een recept voor citroentaart / citroen cheesecake / citroenkwarktaart met (minimaal) 7 citroenen?

Voor een bepaalde opdracht van een competitie moet ieder groepslid een hele citroen eten. Om dit leuk op te lossen, maar toch aan de opdracht te voldoen, willen we een taart bakken met citroenen. We zijn met 7 man dus we moeten 7 citroenen gebruiken.
Nou ben ik op zoek naar een recept maar alles wat ik vind hoeven maar 1 of 2, max 4 citroenen in.
Weet iemand toevallig een recept waar veel meer citroenen in moeten??
Natuurlijk kan ik ook een gewoon recept pakken en daar meer citroenen in doen, maar weet niet of het dan nog eetbaar is? (ja vast beter dan een hele citroen op eten maar is het dan ook nog lekker?) Heeft iemand daar ervaring mee?

Hopelijk kan iemand me helpen :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Er zijn op internet heel wat mogelijkheden te vinden.
Bijvoorbeeld:
Een lemon tart: http://www.ah.nl/kookschrift/verzameld-recept?id=121394&userid=184153
Of per persoon een gevulde citroen: http://cuisinepratique.blogspot.com/2011/05/citron-givre.html
En nog een recept voor lemon tart: http://www.maaikevankessel.nl/2007/06/25/classic-lemon-tart/
Ik heb gegooglet met de woorden, recept, taart, en het aantal citroenen tussen dubbelen haakjes: "7 citroenen" en later ook "8 citroenen". Hierdoor krijg je resultaten waarbij die combinatie in de ingrediëntenlijst staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handig ook die tip van tussen dubbele haakjes googlen!

Andere antwoorden (2)

New York style cheesecake met lemoncurd.

Cheesecake

 150 gram koekkruimels (b.v. van Bastonjekoek)
 75 gram gesmolten boter
 570 gram creamcheese (Monchou of Philidelphia)
 170 gram suiker
 20 gram bloem
 75 gram zure room
 3 eieren
 1 vanillestokje (of 1 zakje vanillesuiker)

Bereidingswijze
Meng de kruimels met de gesmolten boter en druk dit stevig aan op de bodem van een ingevette springvorm van 24 cm doorsnede.
Roer de creamcheese goed glad met de suiker.
Voeg bloem, zure room, ei en vanille (vanillestokje opensnijden en het merg met de punt van het mes eruit schrapen) en meng alles tot een gladde massa.
Giet deze massa in de springvorm en strijk de bovenkant glad.
Bak de cheesecake 60 minuten in een voorverwarmde oven bij 130?C. Niet hoger want dan krijg je scheuren in de cake.
Laat de cheesecake goed afkoelen na het bakken

Lemoncurd

6-8 grote citroenen, 225 gram boter, in blokjes, 575 gram poedersuiker, 5 grote eieren

Bereidingswijze
Boen de citroenen schoon, rasp de schil en pers de citroenen uit (er is 3 dl. sap nodig). Doe de boter, de suiker, de citroensap en het citroensap in een kom. Verwarm dit boven een pan met heet water tot de boter is gesmolten en de suiker helemaal is opgelost. Klop de eieren los en schenk ze door een zeef bij het citroenmengsel., Laat an het mengsel (nog steeds op de pan boven zacht kokend water)op zacht vuur, al roerend met een houten lepel, in ? 15 minuten binden tot het aan de achterkant van de lepel blijft hangen. Laat het mengsel absoluut niet koken.

Lemoncurd over de afgekoelde cheesecake gieten/strijken en je taart is klaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem per persoon 1 citroen. Snijd het kapje eraf en hol hem uit. Leg het dekseltje en de citroen in de vriezer.
Neem een bak citroenijs (liefst sorbetijs) en laat het iets zachter worden. Roer er dan evtl wat citroenrasp doorheen en vul de goed bevroren lege citroenen hiermee. Dekseltje ernaast leggen of erop en garneren met een blaadje munt.
Het sorbetijs kan je ook zelf maken door citroenen te raspen en uit te persen en deze lege citroenen in water aan de kook te brengen. Na enkele minuten koken haal je ze eruit en doet er suiker bij. Roer totdat de suiker opgelost is, haal de pan van het vuur en roer de citroenschil en het sap door het suikerwater. Proef nu even of het niet te zuur is en doe er anders wat suiker bij.
Laat dit nu goed afkoelen.
Giet het mengsel dan in een diepvriesbak en vries het 1 uur in.
Haal de bak dan uit de vriezer en roer alles met de mixer los. Vries het mengsel weer in en herhaal dit nog 2 keer na elk uur. Laat het daarna met rust en haal het van tevoren uit de vriezer om iets zachter te worden om mee te kunnen vullen.
Als je een ijsmachine hebt gaat het natuurlijk sneller en als je geen tijd hebt, kan je het kant-en-klaar kopen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zo heeft iedere persoon echt een citroen in zijn handen die uitgelepeld wordt en eet iedereen letterlijk 1 citroen leeg. Je kunt het dan zo zuur maken als je zelf wilt.;)
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik had helaas al beloofd om een taart te bakken, anders wel ook echt een leuke optie!! (en daar ook geen diepvries helaas) +!