wat is de perfecte brinta/melk verhouding?

ik wil gaan ontbijten met brinta, maar als ik brinta maak wordt het altijd een dikke brei of het wordt echt waterig. wat is een goede melk (ml)/ brinta (gr) verhouding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
30.3K

Antwoorden (6)

Wat staat er op de verpakking? Houd dat aan maar weeg het eens af en als het dan te dik is doe je de volgende dag wat minder net tot het voor JOU goed is want wat voor de een lekker dik is is voor de ander alweer te dun.'

Volgens de link is het 40 gram brinta op 250 ml melk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat ik altijd doe is eerst de melk koken , en dan lepel voor lepel de brinta toevoegen en roeren, want ik merk als ik de koude melk en de brinta samen doe en het samen opwarm het al gauw een dikke brei word, ook niet te lang wachten met eten, dan word het (merk ik) ook vrij snel dik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals ik het deed:
neem een litermaat,
500ml melk koken in de magnetron,
lading brinta en suiker erin,
te dik en te warm: meer melk.
te dun: iets meer brinta,
te koud: weer even in de magnetron,
smakeloos: meer suiker,
weer te dik: meer melk.
Litermaat loopt bijna over, maar ondertussen: Perfect!!

Argh: bijna te laat:
snel die litermaat leegdrinken, spullen pakken en weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En nog op waarheid gebaseerd ook.
Zo ging een tijdje elke ochtend ongeveer een liter naar binnen.
De handigste methode is het om eerst melk heet te maken (dat gaat het snelst in een kom in de magnetron, maar kan ook in een pannetje op het fornuis). De hete melk in een ruime kom. Kleine klutser erin zetten, en al kloppend Brinta erbij strooien tot het lobbig begint te worden. Niet té lobbig, want het stijft nog wat verder op.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik 250 ml soja melk. Twee minuten op 1000 watt in de magnetron, na 1 min roer ik even door, krijg je velletjes. Ik weeg de brinta af op 32 gram en bij mij is het dan precies goed. Met een kleine garde door de brinta en klaar is klara. Niet te dun en niet te dik. Ik gebruik soja dat maakt het lekker zoet. Eet smakelijk.
neem een schaaltje en doe daar verwarmde melk in, voeg 5 of 6 eetlepels brinta toe, even roeren, suiker of zoetstof toevoegen en klaar.
als blijkt dat het te vloeibaar is, kan je meteen een hele of halve lepel brinta er bij doen, als blijkt dat het te dik is, meteen een beetje melk erbij.
zo doe ik het al jaren…

eet smakelijk !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
was vergeten er bij te zetten dat je warme melk moet gebruiken, anders lukt het mengen/roeren niet!
Wellicht kan jij de perfecte mix bereiken door melk op te warmen en daaraan brinta toe te voegen. Goed roeren en je ziet of het te dik of te waterig is. Een schepje brinta er bij en goed roeren of een scheutje melk toevoegen en weer opwarmen.
Neem een schaaltje en vul dit met melk opwarmen en een paar schepjes brinta, zo begin ik en na een paar keer weet je de perfecte mix met jouw schaaltje en lepel. Even uitproberen dus.
Daarna naar smaak zoet maken, honiing, suiker of zoetstof.