Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik kip twee keer invriezen?

Ik heb (rauwe) kip gekocht en direct ingevroren zonder er aan te denken dat het voor meerdere porties is... kan ik het uit de vriezer halen en half ontdooien dat het zacht genoeg is om van elkaar te halen en dan weer in verschillende porties invriezen?
De kop zou dan wel in ee koelkast blijven zodat het niet heel warm word

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee. Bij het invriezen ontstaan er ijskristallen in het eten. De ijskristallen prikken de voedselcellen, die met vocht gevuld zijn, lek. Daar merk je niks van zolang het in de vriezer ligt. Maar wel tijdens het ontdooien. Dan lekken ze. Net als een opblaasbaar zwembadje met minuscule gaatjes. Langzaam loopt het vocht eruit.
Voor je het weet zit je eten vol met bacteriën. Als je dat opnieuw zou invriezen en ontdooien dan zouden er nog veel en veel meer bacteriën inzitten.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden
Nee kan niet. Je kunt hem wel ontdooien, klaarmaken en opnieuw invriezen als hij gebakken, gestoofd gebraden is
(Lees meer...)
anneliez
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding