Een recept voor pannenkoekenbeslag met karnemelk?

Wie weet een recept voor beslag met karnemelk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Karnemelk pannenkoeken met banaan.

1 zeer rijpe banaan
150gr bloem
1 1/2 theel bakpoeder
1 ei,
2 1/2 dl karnemelk 1 thl suiker

Bereidingswijze
Maak van de ingrediënten een glad beslag,en zet het afgedekt weg en roer er pas wanneer u het beslag gaat gebruiken 30gr gesmolten boter door,bak in een kleine koekenpan de pannekoeken van het beslag en houd ze warm,, lekker met fruit ,zoals blauwe bessen en wat honing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier staat er een: http://silkeskookhoekje.wordpress.com/2010/02/26/karnemelkpannenkoeken/

130 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
¼ theelepel bicarbonaat
een snuifje zout
30 gram kristalsuiker
1 groot ei
240 ml karnemelk
40 gram ongezouten gesmolten boter
rozijnen
plantaardige olie

Meng de bloem, het bakpoeder, het bicarbonaat en het zout samen in de keukenmachine. Klop in een kleine kom het ei, de karnemelk en de gesmolten boter samen los.
Voeg nu het eimengsel bij het bloemmengsel en mix het tot alles goed gemengd is. Maak je geen zorgen als je deeg kleine klontertjes vertoont, dit komt door de karnemelk, maar wanneer je de pannenkoekjes bakt zullen de klontertjes verdwijnen.
Amadea
12 jaar geleden
Karnemelkpannenkoeken hebben een speciale smaak en zijn bijzonder licht verteerbaar. De ingrediënten samen in een kom doen en met garde of mixer goed kloppen. Zo mogelijk het beslag een klein half uurtje laten staan. Dan op de gewone manier vet in een koekenpan verhitten en pannenkoeken ter grote van de pan bakken.

Ingrediënten voor 4 personen:

3 eieren, 200 gram bloem, ruim ¼ liter karnemelk, ½ theelepel zout, margarine, olie of niervet voor het bakken.