Kan je diepvriesgroenten ook alvast vooraf bereiden?

Ik doe tegenwoordig vaak aan meal prep.
Dan maak ik de maaltijd al deels klaar,
Bvb de worteltjes of boontjes alvast koken of stomen en op het moment ik ze wil eten, nog eventjes op het pannetje kort aanstoven. Kan dit ook met diepvriesgroenten? Of worden die dan smakeloos?
Is het zo dat als je ze dan nog eens opwarmt dat eigenlijk niet mag omdat ze al zouden gebalanceerd zijn vooraf en het dus 3x gaat opwarmen dan?
Ik bedoel geblancheerd :-p

3 jaar geleden
in: Koken
2.3K
Amadea
3 jaar geleden
Diepvriesgroenten worden slap en de meeste vitamines zijn eruit verdwenen nadat je ze voor de tweede keer hebt verhit. Dus de voedingswaarde is dan sterk geslonken.

Antwoorden (1)

Die groentes gaan toch bevroren de pan in. Dan lijkt het me niet zo'n tijdwinst om ze eerst uit de vriezer te halen, op te warmen, terug af laten koelen en later weer op te warmen.
Dus als antwoord: het zal wel kunnen, maar is nutteloos
anneliez