Een ovenschaal met bladerdeeg bekleden. Brocolli klein beetje koken en overdoen in ovenschaal met wat stukjes brie en cashewnoten. En afbakken in de oven. Zo klaar en heel erg lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmmm, + 10!

Andere antwoorden (14)

De roosjes wokken en een klein beetje suiker toevoegen aan de olie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken geen recept uit mijn hoofd maar kijk eens op www.smulweb.nl. Rechts onderin de homepage staat een rubriekje 'maak je (koel)kast leeg'. Daar kun je ingredienten intoetsen die je nog in huis hebt.

Door middel van de zoekfunctie worden er dan automatisch recepten met die ingredienten voor je gezocht. Ik heb zojuist even broccoli ingetoetst en er kwamen meteen al een aantal recepten tevoorschijn met bereidingstijd 10-20 minuten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ovenschotel, met aardappelen, broccoli, gehakt en kaas is altijd een winner.
13 jaar geleden
Ik ga vanavond broccolisoep maken!

Voor een 5 liter soeppan heb je nodig:

Ongeveer 5 stonken broccoli.
Twee liter bouillon.
3 kuipjes kuidenkaas of boursin.

Schil de stam van de broccoli, was het en verdeel hem in grove stukken. De rest in roosjes verdelen.

Zet een soeppan met 1 liter bouillon op en kook de broccoli in de bouillon gaar. Pureer vervolgens met een staafmixer de broccoli door het bouillon. Als het te dik is, doe er dan wat bouillon bij. Net zo lang tot je de gewenste dikte hebt. Laat nog goed warm worden en zet het vuur heel laag. Leg nu de kaas boven op de soep en laat het rustig door de soep smelten. Af en toe roeren.

Proef of het voldoende smaak heeft, anders beetje zout en peper bij doen.

Het is een makkelijke maar heerlijke soep. Lekker met ciabatta.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Broccoli koken. Bestrooien met geraspte kaas en een paar minuten onder de grill. Lekker en snel. (In de magnetron kook ik 500 gr. broccoli in 8 minuten op 900 à 1000 watt)
13 jaar geleden
broccoli koken in zout water
intussen uitje bakken paar blokjes ham mee bakken teentje knoflook een beetje peper en zout
de gare broccoli toevoegen en wat koksroom erbij ff paar min laten inkoken en klaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een beetje tegen de gaarheid aan koken en dan de roosjes in de wok met wat sambal, een uitje en een teentje knoflook en giet er wat oestersaus overheen. Serveren met rijst. Je kunt er ook biefstukreepjes of blokjes kipfilet doorheen bakken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een recept van mij op Smulweb:

Gegratineerde broccoli met heerlijke knoflookpuree!

Ingrediënten voor 2 personen
Flinke struik broccoli (plusminus 500 gram)
500 gram aardappelen
Een grof gesneden (rode)ui
2 teentjes knoflook
pijnboompitjes
peper en zout
nootmuskaat
geraspte kaas
1/2 bekertje (demi) creme fraiche

Hulpmiddelen
Ovenschaal, kookpan, koekepan, pureeknijper,- of stamper, knoflookpers, schaaltjes

Voorbereiding
Verwarm de oven voor op de grillstand
Snij de ui in stukken
Pers de knoflookteentjes uit boven een bakje of schaaltje
Schil de aardappelen en snij de broccoli in roosjes

Bereidingswijze
Kook de broccoli 5 minuutjes
Kook de aardappelen met de gesneden ui in 15 minuten gaar
Rooster de pijnboompitjes droog in een koekepan en bewaar deze in een schaaltje tot gebruik
Doe 3/4 van de broccoli in een ovenschaal, strooi de geraspte kaas erover en laat deze goudbruin gratineren in het midden van de oven
Doe de rest van de gekookte broccoli bij de gare aardappelen, doe de geperste knoflook erbij en stamp het mengsel goed fijn
Meng de helft van een bekertje creme fraiche door de puree en breng op smaak met zout, peper en nootmuskaat
Strooi de geroosterde pijnboompitjes tot slot over de goudbruin gegratineerde broccoli....eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorbereiding 2 minuten Bereiding 5 minuten
Porties: 4
Broccoli wordt snel in de koekenpan met wat sojasaus, knoflook en sesamolie gebakken zodat het nog knapperig blijft. Een supersnel, vegetarisch bijgerecht.

Ingrediënten

1 eetlepel olijfolie

2 teentjes knoflook

500 gr broccoli

ca. 60 ml water

1 1/2 eetlepel sojasaus

1/2 theelepel suiker

klein beetje sesamolie

Bereidingswijze:

1. Olijfolie in een pan verhitten en knoflook hierin 1 minuut aanbakken, broccoli toevoegen en 1 minuut meebakken. Water toevoegen en deksel op de pan doen.
2. Afgedekt 2-3 minuten laten koken.
3. Deksel van de pan doen. Sojasaus en suiker toevoegen en doorroeren. Nog 1 minuut doorkoken en als de broccoli de gewenste gaarheid heeft nog besprenkelen met wat sesamolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens op www.letscooik.tv daar staan wel leuke recepten op. Type als zoekwoord broccoli in en dan krijg je gratis te bekijken filmpjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet eerst je rijst op.
Dan maak je een lekker kippetje met wat lekkere ketjap jus.

En dan nu de broccoli;

Samen met kleine stukjes wortel maak je ze schoon en kook (rond de 3 cm) in heet water voor zo een 10 min.
Tijdens het koken doe je 3 maggi blokjes in het water voor de smaak. Wortel en broccoli combineren prima samen.

Dat is het! Super gezond want je zorgt ervoor dat het niet al te lang kookt en het nog lekker knapperig is en de vitaminen er nog in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop eens een kant en klare zak kaasfondue, laat smelten en zet op tafel. De beschrijving staat op de zak en hij is echt lekker. Stukjes stokbrood of ciabatta erbij,
even gekookte bloemkool- en broccoliroosjes, verse kerstomaatjes en gekookte krieltjes en dan ga je fonduen door de groenten en het brood in stukjes door de kaasfondue te halen. Weinig werk en zo lekker en gezellig! Je moet hem wel op een rechaud op tafel zetten
natuurlijk.
amc
13 jaar geleden
Vroeger als ik nog vlees heb gegeten(tegwoordig vegetarier)
vond ik het lekkerst rijst met kip en broccoli,dus probeer dat is hartestikke lekker.
Gewoon de kip in stukjes snijden door de rijst heen en dan de broccolie ervover heen gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hollands potje is lekker. 500 gr brocolli, 400 gr gehakt, 2 uien en gewoon het pak volgen :) Je kunt er zelf ook nog wel dingen bij doen, zoals paprika of kruiden. Het bereiden kost volgens het pak maar 15 minuten! Simpel, snel en lekker:)