Hoe maak ik mijn aioli minder pittig (knoflookig)?

Ik heb een bak aioli gemaakt alleen heb ik teveel knoflook toegevoegd. Hoe krijg ik de smaak wat neutraler?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
11.9K

Antwoorden (10)

Peterselie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yoghurt er doorheen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Crème frache of yogurt!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melk of suiker zwakt het pittige ook af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, de echte is wat pittig...... de Calve aioli is mayonaise met knoflooksmaakje , het is dus wat je zoekt, hier wat Spaanse recepten :

het betekent trouwens "knoflook en olie", ook al wordt er soms ook ei toegevoegd, daarmee wordt de smaak zachter en de saus meer op Nederlandse smaak.

(met babelfish kun je ze vertalen; de websites)

http://www.directoalpaladar.com/curso-de-cocina/como-hacer-all-i-oli-o-alioli

http://www.enbuenasmanos.com/articulos/muestra.asp?art=1247

Filmpjes:

zonder ei:
http://www.youtube.com/watch?v=BclYmtOuqwk

met ei:
http://www.youtube.com/watch?v=W-hYzdoOhu0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al y oli = knoflook en olie. wordt ook geschreven als allioli.
Eigenlijk dus helemáál geen "aioli"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
a ajo
i y
oli aceite je kunt het bijna op net zoveel manieren schrijven als maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afhankelijk van of het spaans, portugees of welke taal dan ook is. Overigens bedankt voor de erg duidelijke en leuke sites met de spaanse recepten!!!
Knoflook confijten , dus de teentjes opzetten in olie en langzaam naar 80 graden opwarmen . 10 minuten teentjes kan je in de olie laten zitten en later gebruiken . Zachte knoflooksmaak . En de olie kan je gebruiken voor dressing ed .of om te roerbakken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt hem nu al gemaakt,maar voor de volgende keer,zorg dat je de groene kern hebt verwijderd,doe de teentjes knoflook met ca. 1 theel water in een kommetje en zet deze gedurende 40 seconden in de magnetron op de hoogste stand,zo raak je die scherpe smaak kwijt.
Nu zou je er tzatziki van kunnen maken,schil 1 of 2 komkommers,schep de zaadlijsten eruit,rasp ze grof en bestrooi met zout,laat uitlekken in een zeef.Doe de geraspte komkommer over in een schone (thee-)doek,draai deze tot een balletje en knijp zo al het vocht uit de komkommer.Schep de komkommer door je aïoli.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door toevoeging van olijfolie wordt aïoli minder uitgesproken van smaak.

Je kunt er ook geroosterde paprika ( zijn ook te koop ingemaakt in een glazen pot in de meeste supermarkten)door vermengen (fijnmaken met de staafmixer)met de aïoli.
Heel lekker mengsel om op landbroodsneetjes of stokbrood in de oven te grillen. Helemaal lekker is het om er een plakje gedroogde/ gebakken serranoham onder te leggen en mee te grillen. Dat neemt ook veel van de knoflooksmaak weg.
amc
13 jaar geleden
gewoon suiker bij doen :)