Ik zoek het recept voor een biscuit bodem van 30 x 30 cm wie kan mij daar mee helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Het beste antwoord

http://www.kanaal50.be/Tv/Kanaal50_taart_biscuit_bakken_kooktips/Een_biscuit_maken/Bak-_en_kooktips/TV-catalogus/113

Op bovenstaande link staat een geweldig uitgebreide videodemo hoe een banketbakker biscuit deeg maakt met de hand. Kan niet mislukken zoals hij het voordoet!

Voor de verhouding beslag houd ik meestal aan;
1 ei, 30gr suiker, 25 gr. bloem, 5 gr. maizena.

Voor een vierkant blik van 20-20 cm heb je 5 eieren nodig
( dus alles maal 5 doen, 150 gr. suiker,125 gr. bloem, 25 gr. maizena. Ik denk dat je voor 30-30 6 eieren moet gebruiken( dus alles maal 6 doen in dit geval.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb gister dit recept uit geprobeerd en het ging prima, dank je wel nog hiervoor.
groetjes esther

Andere antwoorden (4)

wat ik laatst gedaan heb ik een pak bastogne koeken gekruimelt met de keukenmachine, en toen gesmolten boter er bij gedaan, en toen moest ie in de vriezer eventjes,

was een erg lekkere bodem!

Toegevoegd na 2 uur:
@ geheime aanbidders, je kan een berichtje achterlaten in me privé inbox.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Taartbodem biscuitdeeg:

Ingrediënten voor 8 personen
5 eieren.100 gram suiker,100 gram zelfrijzend bakmeel

Voorbereiding:
Oven voor warmen op 160 graden
bakvorm in vetten en bestrooien met meel.

Bereidingswijze:
Klop de eieren schuimig met de suiker en voeg dan het bakmeel toe.
ongeveer 30 minuten in de oven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 eieren
1/2 mokkakopje water
150 gr. zelfrijizend bakmeel
150 gr suiker.
snuifje zout.
Eieren met water en zout loskloppen.
dan de suiker toevoegen en 10 minuten kloppen met de mixer
dan het bakmeel zeven en het met een houten lepel luchtig onder mengen
het beslag in de vorm doen en ongeveer een kwartier in het midden van de oven bakken. Oventemperatuur op 180/190 graden.
Na afkoelen naar eigen idee vullen met vruchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biscuit bodem.

Ingrediënten:
200 gram biscuitmix (aveve)
3 stuks eieren
25 ml water
Materialen:
mixer-biscuitplaat met opstaande rand of springvorm-oven
Bereiden:
Voeg alle ingrediënten samen en klop het geheel intensief op tot een luchtig beslag minimaal 15 minuten.
Doe het beslag in de ingevette en bebloemde vorm en bak de biscuitbodem ongeveer 25-30 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden, met prikker of breinaald kijken of de bodem helemaal droog is.
Dan laten afkoelen op een taartrooster.