Wat is de oorzaak dat mijn kippensoep (thais,kipfilet + kokos) binnen een 1/2 dag zuur is geworden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.6K

Antwoorden (5)

dat komt door de bacteriën en als je alles weggooid of wegspoelt

alles schoonmaken met citroen.
want citroen ontsmet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat voedsel of soep nooit buiten de koelkast staan. Laat het altijd afkoelen zonder deksel op de pan.
Koel het zo snel mogelijk af.
Zonder deksel in koud water koelen, en regelmatig roeren zodat een snelle koudeverdeling volgt.
Laten overnachten in de koelkast, of indien de omgevings temperatuur buiten de koelkast niet meer dan 5 graden bedraagt, kan het buiten de kast staan.

Toegevoegd na 2 minuten:
De oorzaak is waarschijnlijk dat het te langzaam afgekoeld is, dan vieren de bacterien feest en het bederf slaat toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen maak je kippensoep van een (echte) Kip.
niet van kipfilet, kip 2uur laten trekken, krijg je prima
bouillon, daar maak je kippensoep van.
de vraag: ik vermoed dat de filet niet goed is geweest.
laat in kippensoep de kokos ook weg, kokos verzuurd erg
snel. Vooral met deze buiten temperatuur is zeker kippen-
soep erg aan bederf onderhevig.
Probeer 't nog eens een keer. !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ook een oorzaak kan zijn zijn de enzymen in je speeksel. wanneer je regelmatig proeft met dezelfde lepel dan komen de enzymen in je speeksel in je soep en die doen het "ontbinden" en daardoor bederft het snel... weet niet of bijvoorbeeld zelf geklopte slagroom ook snel weer slap wordt nadat je het wellicht geproeft hebt...komt namelijk ook door de enzymen...oplossing of niet meer proeven of dan steeds je lepel afspoelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook onweer kan een oorzaak zijn van het bederven van soepen,dit uit eigen ervaring!