Ja hoor, dat kan je zeker!

Je kunt de slierten wokken in wat olijfolie waarbij je bijv. rode ui, spinazieblaadjes, gedroogde tomaatjes, olijven meebakt en ze dan op smaak brengt met kruiden of zout/peper. Je kunt er dan nog lekker van tevoren gemarineerde(met citroensap, knoflook en peterselie)en gebakken garnalen aan toevoegen die je daarna even meewarmt. Je hebt dan een lekker éénpanswokgerecht. Maar je kunt ze ook als een soort pasta even sauteren en er bijv. een lekkere tomaten/basilicumsaus bij geven, de combinatie hiervan smaakt erg lekker. Lekker ook met een stukje kipfilet erbij.

Sauteren is niets meer dan even gebakken in roomboter.

Schil de aardappels en snijd ze in 'spaghetti'slierten. Breng een pannetje met licht gezouten water aan de kook en doe de slierten er dan in. Kook ze in ong. 5 min. beetgaar maar maak ze niet te zacht. Spoel ze af in koud water en laat ze uitlekken.
Smelt een klont boter in een hapjespan of wokpan en bak de slierten hierin op hoog vuur in ca. 3 min even door. Zet het vuur lager en breng op smaak met zout, peper en evtl. een verkruimeld stukje bouillontablet om er wat 'pit' aan te geven. Proef of je ze gaar genoeg vindt en anders bak je ze nog wat langer.
Als je dit ook met andere groenten wilt doen hoef je deze niet voor te koken als het een zachte soort is zoals bij courgette of paprika.
amc