"Spinazie bestaat voor het grootste gedeelte uit water. Bereid verse spinazie daarom het liefst op de dag van aankoop. Ze verliest snel haar frisheid. U kunt de spinazie bewaren in een geperforeerde plastic zak in de koelkast. Wanneer u de spinazie kort (2 tot 3 minuten) blancheert, kunt u ze invriezen. Laat de spinazie direct na het blancheren, afkoelen op ijs. Vries de spinazie in porties in."

aldus de bronsite. Koelkast is de Nederlandse variant van de Vlaamse frigo.

Een ander site geeft: maximaal 2 dagen in een koelkast die niet warmer is dan 7 graden en geeft de aanwijzing 'niet invriezen'. Ik neem aan dat dit laatste geldt voor de verse spinazie.

En nog een gezondheidswaarschuwing:

(...)

"Het is een nitraatrijke groente. Wanneer u spinazie voor een tweede keer opwarmt wordt het aanwezige nitraat omgezet in nitriet. De omzetting van nitraat tot nitriet in levensmiddelen is een langzaam proces. Dit proces wordt versneld door levensmiddelen te verwarmen. Hoe meer of hoe langer er verwarmt wordt, des te meer nitriet er gevormd wordt Dit is schadelijk voor de gezondheid (kankerbevorderend). Spinazie bevat oxaalzuur. Dat haalt een beetje calcium van de tanden. Gebruikt u tegelijkertijd ei en/of melk (of room) dan maakt u daarmee het oxaalzuur onschadelijk."
11 jaar geleden
Verse spinazie kan je het best op de dag van aankoop eten. Komt dat niet goed uit, dan kan je hem 2 dagen in de koelkast bewaren. Spinazie kan je ook invriezen. Dan moet je hem wel eerst 2 minuten blancheren. Hij is dan in een goed afgesloten bakje of zakje tot 12 maanden houdbaar bij minimaal -18 graden C.
amc
11 jaar geleden
de andere antwoorden gaan uit van versie spinazie ...

ook diepvries-spinazie is aan tijd gebonden, informatie hierover staat op het pak. afhankelijk van de kwaliteit van de vriezer (*-aanduiding).
producenten nemen deze marges graag ruim, dat wil zeggen : ze nemen weinig risico, dus een weekje extra kan wel en als je twijfelt, gewoon ontdooien, dan merk je het vanzelf !