Hoe krijg je het rood van bramensap uit je houten spatel?

Heb jam gemaakt, maar nu krijg het rood niet meer weg....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou geen houten spatels mee gebruiken maar van plastic houten zijn nogal bacterie gevoelig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik, maar deze kan ik tenminste in m'n kachel gooien als ie versleten is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje dat moet hard zijn aangekomen, een rode spatel. Joh wat maakt dat nou uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iggy, ik vroeg het me gewoon af hoe je het rood kon verwijderen, dat de spatel rood gekleurd is maakt me in principe ook niet uit.....

Antwoorden (4)

een tijdje in kokend water, met eventueel wat zout of soda zou kunnen helpen.
Verder moet het gewoon slijten. Na een paar maanden 'gewoon' gebruik verdwijnt het rood wel weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het rood van bramen verdwijnt niet meer. Het kan vervagen. Maar echt weg gaan gebeurd niet. Op zicht niet erg; Dan heb je tenminste een spatel die er ook gebruikt uit ziet ;D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met chloor.
het klinkt onsmakelijk maar het werkt wel.
In de bakkerij waste in mijn handen ook altijd met chloor nadat ik kersenprut mer extra kleurstof had gemaakt.
mijn handen werden weer wit en dat gebeurde niet met water en zeep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
azijn , citroen , waspoeder !!