wat is er ter vervanging van gist?

Ik wil pizzadeeg maken maar ik heb geen gist wat kan ik ter vervanging gebruiken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
4K
Amadea
7 jaar geleden
Je kunt een pizzabodem maken van sneetjes oud brood.

Antwoorden (1)

Wijnsteenzuurbakpoeder zorgt ook dat deeg luchtig afbakt. Je hoeft het deeg dan niet te laten rijzen, maar gelijk na het mixen rollen en de oven in.

Een andere optie is baking soda, maar dan moet er ook iets zuurs in het deeg, bijv een kneepje citroensap. Ook hier geldt: Niet laten rijzen. Deeg doorkneden en baking soda en citroensap er op het laatste moment doorheen kneden, rollen en de oven in