Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik dalijk mijn hartige taart makkelijk uit de taartvorm?

Ik heb van te voor het de taartvorm goed ingevet, maar dat deed ik voorheen ook altijd en trok bij het openen van de taartvorm, nadat het uit de oven kwam telkens de zijkant kapot. Is hier een makkelijk trukje voor, zodat het niet meer gebeurd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

wanneer je de taartvorm heb ingevet moet je er een beetje bloem instrooien. als de taart klaar is laat je hem circa 2 uur rusten. bij mij helpt dat prima. succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor de zekerheid altijd met de punt van een dun puntig mes tussen de vormwand en de taart erin steken en het mes rondom er langs halen. Zo is de taart in elk geval van de vormrand losgemaakt.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden
Vaak gaat de rand ondanks goed invetten toch kapot omdat je t te snel doet .
Haal de taart uit de oven - laat 'm even rusten - en haal dan pas de vorm eraf .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook in plaats van de taartvorm in te vetten, bakpapier gebruiken. Dan blijft de taart niet aan de taartvorm kleven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik tegenwoordig altijd bakpapier: dan blijven de bakvormen ook nog eens schoon :)
invetten en met bloem bestrooien
of anders bakpapier gebruiken,zelf vind ik dit makkelijker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding