hoe kan ik dit maken of waar kan ik dit kopen voor cupcakes?

het is zeg maar een soort room? (zie foto)hoe maak ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Het beste antwoord

Het heet botercrème.

Recept:

Ingrediënten voor 12 cupcakes

250 gram poedersuiker
250 gram zachte boter
2 eetlepels heet water
1 theelepel vanille extract

Methode
Doe de zachte boter in een kom en mix tot een luchtige smeuïge massa. Voeg dan langzaam de poedersuiker toe en mix door tot een mooie crème. Hoe langer je blijft mixen, hoe beter de delen in elkaar op gaan. De textuur en de kleur veranderen. Voeg als laatste het water en de vanille extract toe.

Je kan deze boter crème kleuren met een levensmiddelen kleurstof. Voeg enkele druppels toe tot de gewenste kleur is bereikt. Voor wittere boter crème gebruik je witte icing kleurstof.

Je kunt ook een smaakje toevoegen. Zoals citroen, koffie (mokka) enz. Die smaakjes kun je kopen bij de supermarkt.

Of maak eens een Royal Icing:

Glazuur (royal icing):

350 gram gezeefde poedersuiker
2 eiwitten
citroensap

De poedersuiker zeven en vervolgens mixen met 2 eiwitten.

Ongeveer 5 minuten mixen.

Een beetje citroensap toevoegen en nog 2 minuten mixen. Door de citroensap wordt de glazuur nog witter.

Met een lepel een dikke laag glazuur op de cakejes smeren. Eventueel versieren door een suikerbloem of iets dergelijks in de nog natte glazuur te drukken.

Laten drogen en genieten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is poedersuiker met boter en kleurstof, met een mooi woord 'frosting'. In de link hieronder vind je recepten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook wel "icing" genoemd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, icing is glazuur, wordt hard en wordt van poedersuiker met eiwit of citroensap en kleurstof gemaakt , frosting blijft prutterig en wordt met veel boter gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frosting, een Amerikaanse term voor roomglazuur, je kunt het vaak in receptenboeken vinden voor cupcakes, moet wel een goed boek zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in Engeland wordt het toch echt icing genoemd, ook al is het met boter gemaakt, althans, zo noemt mijn engelse schoonmoeder het al zo lang ik haar ken (meer dan 35 jaar) maar je mag het van mij frosting op zn amerikaans noemen hoor :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee, al weer een leuk taalverschil tussen de Britten en de Amerikanen. Ik neig er naar om de Britten gelijk te geven, die zijn er per slot van rekening al langer!
Je kunt dat soort spul om je cakeje te pimpen ook bij kookwinkels kopen, das de makkelijke weg. Als je het zelf wilt maken kun je daar ook kleurstof voor je glazuur halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vloeibaar glazuur of royal icing

Ingrediënten:
2 grote eiwitten
450 gram poedersuiker
voedselkleurstof
2 theelepels water

Bereidingswijze:
Meng de ingredienten 10 minuten met een mixer tot een massa die zachte pieken vormt. Voeg meer druppels water toe als het te hard blijft. Als het te dun blijft 2 minuten langer doorkloppen. Verdeel over de bakjes en meng druppels kleurstof door het glazuur. Nu kun je de koekjes versieren. De eerste laag laten drogen voordat je een andere kleur opbrengt.

Serveertips:
Dit glazuur smeert makkelijk en droogt snel. Met deze hoeveelheid kun je veel koekjes versieren in verschillende kleuren. Verdeel de witte versie over verschillende bakjes en maak dan op kleur.
TIP: Het aangemaakte glazuur kun je in afgesloten bakjes wel een tijdje in de koelkast bewaren. Alleen de versies met boter of eiwit niet langer dan een paar dagen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.goeievraag.nl/vraag/glazuur-cupcakes-taarten.71101
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel recept;

Mix in een grote kom 450 gr. poedersuiker, 110 gr. zachte boter, 1 theel. vanille-extract en 3 eetl. melk tot alles glad is. Doe er nog wat melk bij als het niet helemaal glad is.
Doe er dan enkele druppeltjes levensmiddelenkleurstof bij in de kleuren die je wilt of cacao voor een chocoladekleur en meng het goed. Verdeel deze 'frosting' over de cakes als ze afgekoeld zijn.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.tastyshop.nl/webshop/ingredienten/taartvullingen.html
Je kunt het ook bij deze webshop kopen.
amc