Kent iemand (Of kan iemand het ergens vinden?) het recept van kerstballen?

Vorig jaar had ik met de kerst kerstballen gemaakt met appel en kokos. Het was heel lekker, ik had het recept op internet gevonden en uitgeprint. Nu ben ik de print kwijt en kan het recept nergens meer vinden. Het zag er ook zo leuk uit en Ik wil het dolgraag maken voor de kerstlunch op mijn werk.. Kent iemand dit recept of weet iemand waar ergens op internet deze te vinden is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

Bedoel je de appel sneeuw ballen?

http://www.kookjij.nl/recept-appel-sneeuwballen

Toegevoegd na 22 seconden:
Bereiding
Maak inkepingen in de schillen van de appels om barsten te voorkomen.
Zet de appels in wat water op de schotel.
Vul ze met het rozijnenmengsel.
Laat ze in de oven van 190°C in 45 min. gaar worden, ze moeten echter wel heel blijven. Haal de appels van de schotel en laat ze afkoelen.
Maak de crème au beurre:
klop de boter, de suiker, de citroenschil en het sap tot een romig geheel.
Bedek de appels met de crème au beurre en rol ze daarna door de kokos.

Ingrediënten
6 stuk(s) appelAppel
3 deciliter(s) water
1,5 eetlepel(s) appelAppel (geraspt)
1,5 eetlepel(s) krenten
1,5 eetlepel(s) rozijnenRozijn
1,5 eetlepel(s) sukade
1 eetlepel(s) suikerSuiker
90 gram boterboter
180 gram poedersuiker
1 stuk(s) citroen
180 gram kokos (geraspt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bereidingstijd: 30-60 minuten
Gang:NagerechtSmaak:ZoetTechniek:Bakken in ovenSoort gerecht:NagerechtUit eigen keuken:Nee (i)
Ingrediënten
6 middelgrote, geboorde moesappels
wat water
6 eetlepels vulling
mengsel van:
krenten, appel, rozijnen, sukade en suiker
Creme au beurre:
90 gram boter
180 gram gezeefde poedersuiker
de geraspte schil van 1 citroen
het sap van 1 citroen
Voor de Garnering
180 gram kokos snippertjes
hulst takjes (snoep)
eventueel kaarsjes

Bereidingswijze
Maak inkepingen in de schillen van de appels om barsten te voorkomen.
Zet de appels in wat water op een schotel
Vul ze met het rozijnen mengsel
Laat ze gaar worden in de oven. (45 minuten op 190 graden) Ze moeten wel heel blijven.
Haal de appels van de schotel en laat ze afkoelen.
Maak de creme au beurre:
Klop de boter, de suiker, de citroenschil en het sap tot een romig geheel.
Bedek de appels met de creme au beurre en rol ze daarna door de kokos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij ook een +, bijna exact dezelfde tijd, ik kan mijn vraag nu wel sluiten....:-). Bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem.