hoe ontdooi ik een paar loempiabladen van een bevroren stapel van 50 stuks?

Gisteren in de chinese toko zo'n bevroren stapel loempiavellen gekocht. maar 50 loempia's tegelijk maken is zelfs voor mij wat veel......
hoe kan ik ze het best ontdooien zonder het restant te bederven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
22.9K

Antwoorden (7)

Deze vellen zijn vaak verpakt met velletjes papier ertussen. Als dát het geval is zijn ze makkelijk in bevroren toestand los te trekken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strijkijzer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!! goede tip
Met een scherp mes er een paar los peuteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn ontzettend dun dus de kans dat je ze beschadigd is heel groot, ik zou het dus niet doen! (eigen ervaring)
Ik heb ze ook en ze zijn in no-time ontdooit. Ik heb ze toen voorzichtig losgemaakt (want in bevroren toestand trek je ze zo kapot) en het restant per 5 opnieuw verpakt in folie en opnieuw ingevroren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus. zo doen wij het ook :) werkt prima als je het folie er goed omheen doet; drogen ze niet uit
De stapel op de aanrecht leggen, de bovenste (die dus het eerst is ontdooid) erafhalen zodra dat kan, dan de stapel omdraaien en de handeling herhalen, net zolang tot je het gewenste aantal losse vellen hebt. Daarna de rest direct weer verpakken en invriezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houd er een werkende föhn boven. Dan ontdooien de bovenste. Ga door tot je het gewenste aantal hebt ontdooid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's wel handig ja, dat de föhn ook nog werkt. Wel een plusje hoor!
de eerste paar met een mesje los maken gaat goed.de rest onder een vochtige doek leggen.en dan kun je met de eerste 2 ,3 beginnen.wel snel werken,en zorgen dat je alles klaar hebt staan.als je klaar bent gewoon terug in de vriezer doen.in plastik folie.gaat goed. doe ik al jaren.