hoeveel weegt een grote mango?

zie titel
en hoeveel weegt een gemiddelde mango pit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
32.3K

Het beste antwoord

Een kleine mango weegt gemiddeld 300 gram, een grote 550 gram. Het gewicht van deze vrucht die heel veel variëteiten kent kan variëren van 200 gram tot zelfs een kilo, van pruimgroot tot het formaat van een flinke meloen.

Hoeveel de pit weegt heb ik na lang zoeken nog steeds niet gevonden. Wel staat op een forum dat men een mango van 550 gram had geschild en de pit verwijderd, en er toen nog maar net iets meer dan 300 gram overbleef. Maar ja, hoeveel weegt de schil dan?

Toegevoegd na 16 minuten:
Op http://www.feedipedia.org/node/516 staat dat afhankelijk van de variëteit de pit van een mango 20 tot 60% van het gewicht van de vrucht uitmaakt.
Amadea