Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik een inkomende telefoonoproep niet kan aannemen op mijn smartphone?

Ik vermoed dat het komt doordat mijn WiFi signaal te zwak is. Het is niet altijd zo maar meestal krijg ik gewoon een zwart scherm en kan dus niet opnemen. Vorige maand heeft men Fiber aangelegd in mijn straat en in juni zou ik moeten aangesloten zijn maar zal het dan beter worden? 's Avonds kan ik regelmatig ook het TV-programma niet openen op tv en krijg ik de boodschap "is aan het opladen" en soms valt mijn tv-signaal zelfs helemaal weg voor een paar seconden daarom dat het een het signaal ligt dat te zwak is. Mijn provider heeft al een paar keer mijn lijn getest maar telkens bleek die toch in orde te zijn! Gewoonlijk zit ik rond de 96Mbs waar men 100Mbs beloofde...

ronron1212
2 maanden geleden
Heb je de wifi en ontvangst kastjes al een uit gezet en naar 20 seconde weer aan?
samaiphon
2 maanden geleden
ja al dikwijls en geen beterschap
ronron1212
2 maanden geleden
Laat je provider anders maar eens langs komen
samaiphon
2 maanden geleden
ik hoop dat het probleem opgelost geraakt als ze me op de "Fiber" aansluiten
ronron1212
2 maanden geleden
Dat is nog lang wachten ik zou ze gewoon even laten komen misschien is er wel iets niet in orde
KleinDuimpje
2 maanden geleden
Mag ik vragen welk toestel u gebruikt?
(Telefoon)
Wellicht dat het aan het wifi signaal ligt, maar misschien ligt het aan het toestel. Vandaar de vraag…..
Misschien dat de problemen op de telefoon en televisie een verschillende oorzaak hebben.
ronron1212
2 maanden geleden
@samaiphon dit zijn reacties geen antwoorden waar zijn jouw reactie of antwoorden dus onthoudt je zelf van dit soort reacties
Inekez1
2 maanden geleden
Ik snap je situatie niet helemaal goed. Heb je ook vaste telefoon? Of alleen een mobiele telefoon? Een mobiele telefoon is in principe niet afhankelijk van wifi of van je vaste internetaansluiting. Als je ook vaste telefoon hebt, dan is dat een ander telefoonnummer dan je mobiele telefoon en kun je dus niet met je mobiel opnemen als iemand je vaste nummer belt. Gewoon bellen, tv kijken en normaal internetten hebben aan 96 Mbs meer dan voldoende, daar heb je echt geen zwaardere Fiber aansluiting voor nodig. Als het probleem zit in je wifi signaal, dan gaat een snelle Fiber dat ook niet oplossen. Probeer eens of je met je mobiel wel goede wifi ontvangst hebt als je in de buurt van de router (meestal in de meterkast) bent en tot waar in huis je dan goed ontvangst hebt en waar niet. Indien nodig kun je een wifi-extender plaasten, zodat je ook achter een dikke muur of boven een dik plafond goede wifi signalen hebt.
samaiphon
2 maanden geleden
ik kreeg voldoende uitleg van Ai assistent en ga het hierbij laten
KleinDuimpje
2 maanden geleden
Prima dat u het hierbij laat.
Hopelijk is het AI antwoord afdoende.
Ik wilde alleen weten of u een OnePlus toestel heeft. Dit toestel heeft geregeld dat het scherm zwart blijft bij een oproep, of binnen een seconde zwart wordt bij een oproep. Hierdoor kunnen mensen niet opnemen. Vaak kan dit eenvoudig verholpen worden. Dit staat los van wifi. Vandaar mijn vraag aan u.
samaiphon
2 maanden geleden
sorry KD ik gebruik een Motorla en vroeger maanden geleden was dat nooit het geval; misschien teveel nieuwe gebruikers (appartementen nieuwbouw) op dezelfde analoge verouderde lijn wat meteen mijn eigen idee ondersteunt van zwak signaal
Ikhebgeenidee
een maand geleden
Mij is veel onduidelijk.
Hoe wordt je gebeld? Via whatsapp of een andere app? Want dan heb je een internetverbinding nodig.
Maar als je "echt" gebeld wordt, dan gaat dat niet via wifi.
Hoe is de tv aangesloten? Met een kabel of draadloos? Wat is de huidige provider?
Wat voor aansluiting heb je nu? Koper, kabel, glasvezel, adsl, .....
Het antwoord van Gwen zegt in mijn ogen niets. Alleen wachten op Fiber.
KleinDuimpje
een maand geleden
samaiphon,
Natuurlijk kan het aan je wifi liggen.
Maar het kan ook aan de sensors liggen van de telefoon of de software.
De sensors kunnen een beetje vies zijn of misschien heb je een beschermfolie op het scherm geplakt waardoor het nu gebeurt.
Maak de sensors eens goed schoon of haal de eventuele folie weg van jouw scherm. Misschien is het probleem al opgelost.
Zo niet, update je telefoon. Is het nog niet opgelost, dan kun je een back-up maken en het toestel weer naar fabrieksinstellingen zetten (vergeet die back-up niet, anders is alles weg).
Maar, maak eerst eens de sensors goed schoon en verwijder een eventuele beschermfolie.
Succes!
(Sorry hoeft echt niet. Ik begrijp het als sommige reacties niet fijn binnenkomen)
samaiphon
een maand geleden
sorry ik sluit deze topic af omdat ik voldoende info van de Ai aasistent kreeg
ronron1212
een maand geleden
@samaiphon jij kunt hem niet afsluiten wij kunnen gewoon blijven reageren

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het klinkt alsof je problemen hebt met je internetverbinding, wat invloed kan hebben op hoe je telefoongesprekken binnenkomen. Wanneer je wifi-signaal niet sterk genoeg is, kan het soms leiden tot een zwart scherm bij inkomende oproepen.

Zwakke wifi kan ook invloed hebben op andere apparaten, zoals je TV. Als de verbinding met de router vaak wegvalt of traag is, kan dat verklaren waarom je bepaalde dingen niet kunt openen of waarom het signaal ook wegvalt.

Als je binnenkort op Fiber wordt aangesloten, zou dat je verbinding moeten verbeteren. Fiber is meestal veel stabieler en sneller dan reguliere ADSL of kabelverbindingen.

Wie heeft er ervaring met het verbeteren van wifi-signaal of het omgaan met soortgelijke problemen? Wat werkte het beste voor jullie?
(Lees meer...)
2 maanden geleden
TurfGraver
2 maanden geleden
Fiber gaat aan de wifi niets veranderen.
Als oorzaak oor toestel of verstoring op wifi kanaal is is niet duidelijk. En zal ook nooit duidelijk worden ben ik bang.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing