Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik een inkomende telefoonoproep niet kan aannemen op mijn smartphone?

Ik vermoed dat het komt doordat mijn WiFi signaal te zwak is. Het is niet altijd zo maar meestal krijg ik gewoon een zwart scherm en kan dus niet opnemen. Vorige maand heeft men Fiber aangelegd in mijn straat en in juni zou ik moeten aangesloten zijn maar zal het dan beter worden? 's Avonds kan ik regelmatig ook het TV-programma niet openen op tv en krijg ik de boodschap "is aan het opladen" en soms valt mijn tv-signaal zelfs helemaal weg voor een paar seconden daarom dat het een het signaal ligt dat te zwak is. Mijn provider heeft al een paar keer mijn lijn getest maar telkens bleek die toch in orde te zijn! Gewoonlijk zit ik rond de 96Mbs waar men 100Mbs beloofde...

ronron1212
3 uur geleden
Heb je de wifi en ontvangst kastjes al een uit gezet en naar 20 seconde weer aan?
samaiphon
3 uur geleden
ja al dikwijls en geen beterschap
ronron1212
3 uur geleden
Laat je provider anders maar eens langs komen
samaiphon
3 uur geleden
ik hoop dat het probleem opgelost geraakt als ze me op de "Fiber" aansluiten
ronron1212
2 uur geleden
Dat is nog lang wachten ik zou ze gewoon even laten komen misschien is er wel iets niet in orde
samaiphon
een uur geleden
gij geeft nooit een antwoord op de vraag dus onthou u van commentaar plzzzzz
KleinDuimpje
een uur geleden
Mag ik vragen welk toestel u gebruikt?
(Telefoon)
Wellicht dat het aan het wifi signaal ligt, maar misschien ligt het aan het toestel. Vandaar de vraag…..
Misschien dat de problemen op de telefoon en televisie een verschillende oorzaak hebben.
ronron1212
een uur geleden
@samaiphon dit zijn reacties geen antwoorden waar zijn jouw reactie of antwoorden dus onthoudt je zelf van dit soort reacties
ronron1212
een uur geleden
Overig zijn het wel degelijk oplossingen dat jij er niets mee doet kan ik niets aan doen
Inekez1
35 minuten geleden
Ik snap je situatie niet helemaal goed. Heb je ook vaste telefoon? Of alleen een mobiele telefoon? Een mobiele telefoon is in principe niet afhankelijk van wifi of van je vaste internetaansluiting. Als je ook vaste telefoon hebt, dan is dat een ander telefoonnummer dan je mobiele telefoon en kun je dus niet met je mobiel opnemen als iemand je vaste nummer belt. Gewoon bellen, tv kijken en normaal internetten hebben aan 96 Mbs meer dan voldoende, daar heb je echt geen zwaardere Fiber aansluiting voor nodig. Als het probleem zit in je wifi signaal, dan gaat een snelle Fiber dat ook niet oplossen. Probeer eens of je met je mobiel wel goede wifi ontvangst hebt als je in de buurt van de router (meestal in de meterkast) bent en tot waar in huis je dan goed ontvangst hebt en waar niet. Indien nodig kun je een wifi-extender plaasten, zodat je ook achter een dikke muur of boven een dik plafond goede wifi signalen hebt.
samaiphon
21 minuten geleden
ik kreeg voldoende uitleg van Ai assistent en ga het hierbij laten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het klinkt alsof je problemen hebt met je internetverbinding, wat invloed kan hebben op hoe je telefoongesprekken binnenkomen. Wanneer je wifi-signaal niet sterk genoeg is, kan het soms leiden tot een zwart scherm bij inkomende oproepen.

Zwakke wifi kan ook invloed hebben op andere apparaten, zoals je TV. Als de verbinding met de router vaak wegvalt of traag is, kan dat verklaren waarom je bepaalde dingen niet kunt openen of waarom het signaal ook wegvalt.

Als je binnenkort op Fiber wordt aangesloten, zou dat je verbinding moeten verbeteren. Fiber is meestal veel stabieler en sneller dan reguliere ADSL of kabelverbindingen.

Wie heeft er ervaring met het verbeteren van wifi-signaal of het omgaan met soortgelijke problemen? Wat werkte het beste voor jullie?
(Lees meer...)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing