Hoe komt het dat ik een inkomende telefoonoproep niet kan aannemen op mijn smartphone?
Ik vermoed dat het komt doordat mijn WiFi signaal te zwak is. Het is niet altijd zo maar meestal krijg ik gewoon een zwart scherm en kan dus niet opnemen. Vorige maand heeft men Fiber aangelegd in mijn straat en in juni zou ik moeten aangesloten zijn maar zal het dan beter worden? 's Avonds kan ik regelmatig ook het TV-programma niet openen op tv en krijg ik de boodschap "is aan het opladen" en soms valt mijn tv-signaal zelfs helemaal weg voor een paar seconden daarom dat het een het signaal ligt dat te zwak is. Mijn provider heeft al een paar keer mijn lijn getest maar telkens bleek die toch in orde te zijn! Gewoonlijk zit ik rond de 96Mbs waar men 100Mbs beloofde...
(Telefoon)
Wellicht dat het aan het wifi signaal ligt, maar misschien ligt het aan het toestel. Vandaar de vraag…..
Misschien dat de problemen op de telefoon en televisie een verschillende oorzaak hebben.
Hopelijk is het AI antwoord afdoende.
Ik wilde alleen weten of u een OnePlus toestel heeft. Dit toestel heeft geregeld dat het scherm zwart blijft bij een oproep, of binnen een seconde zwart wordt bij een oproep. Hierdoor kunnen mensen niet opnemen. Vaak kan dit eenvoudig verholpen worden. Dit staat los van wifi. Vandaar mijn vraag aan u.
Hoe wordt je gebeld? Via whatsapp of een andere app? Want dan heb je een internetverbinding nodig.
Maar als je "echt" gebeld wordt, dan gaat dat niet via wifi.
Hoe is de tv aangesloten? Met een kabel of draadloos? Wat is de huidige provider?
Wat voor aansluiting heb je nu? Koper, kabel, glasvezel, adsl, .....
Het antwoord van Gwen zegt in mijn ogen niets. Alleen wachten op Fiber.
Natuurlijk kan het aan je wifi liggen.
Maar het kan ook aan de sensors liggen van de telefoon of de software.
De sensors kunnen een beetje vies zijn of misschien heb je een beschermfolie op het scherm geplakt waardoor het nu gebeurt.
Maak de sensors eens goed schoon of haal de eventuele folie weg van jouw scherm. Misschien is het probleem al opgelost.
Zo niet, update je telefoon. Is het nog niet opgelost, dan kun je een back-up maken en het toestel weer naar fabrieksinstellingen zetten (vergeet die back-up niet, anders is alles weg).
Maar, maak eerst eens de sensors goed schoon en verwijder een eventuele beschermfolie.
Succes!
(Sorry hoeft echt niet. Ik begrijp het als sommige reacties niet fijn binnenkomen)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.