Hoe kan het dat keukentouw niet verbrand tijdens het bakken?

Zoals het netje om een rollade, waar is het van gemaakt en tot welke temperatuur is het niet brandbaar? Sorry voor deze 2 extra vragen!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
4.8K

Antwoorden (1)

Rolladetouw is gemaakt van zuiver katoen, dat is bestand tegen hoge temperaturen.

Een rolladenet is gemaakt van elastische polyester. Ook dit is hittebestendig.

Toegevoegd na 7 minuten:
De maximum temperatuur die een rolladenet kan hebben is 220°C.

Toegevoegd na 19 minuten:
Katoen kan pas ontbranden bij een temperatuur van 400°C, maar het kan niet smelten (wat bij polyester wél gebeurt bij 250°C).

Het antwoord op de hoofdvraag is dus feitelijk: omdat het gemaakt is van materiaal dat bij dit gebruik niet kán verbranden.
Amadea