Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heette het grote familievakantieoord in Bemelen (Zuid-Limburg) in de jaren 70?

Rond 1977/1978/1979 was de eerste grote vakantie in mijn leven. We gingen met het gezin naar Bemelen in Zuid-Limburg. Ik kan me er weinig van herinneren, maar we waren met veel andere gezinnen in één groot gebouw, niet in een vakantiepark met bijvoorbeeld bungalows. Een van de activiteiten die week was een middag met wedstrijden van gezin tegen gezin, met spellen in de categorie zaklopen, zeepbaan, koekhappen, eierlopen en spijkerpoepen.

Ik ben benieuwd hoe dit grote familievakantieoord heette. Er zal er maar één of maar een heel klein aantal in Bemelen geweest zijn.

Amadea
26 minuten geleden
Wat voor soort gebouw betrof het? Hotel, landhuis, boerderij, scouting, conferentieoord?
Antoni
22 minuten geleden
@Amadea, dat weet ik helaas niet meer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het grote familievakantieoord in Bemelen waar je aan denkt, zou best het ‘Landleven’ kunnen zijn. Dit was een populair vakantieoord in die tijd, bekend om zijn gezinsvriendelijke activiteiten en de grote groepsaccommodaties.

Een ander mogelijke naam is ‘De Leistert’, hoewel dat meer als een vakantiepark wordt gezien. Maar gezien je beschrijving van een groot gebouw waar gezinnen samenkwamen, lijkt Landleven de beste gok.

Wie heeft er nog meer herinneringen aan die vakanties in Bemelen? Welke leuke activiteiten deden jullie daar met het gezin?
(Lees meer...)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing