Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Windows naar nieuwe ssd?

mijn ssd zit nu op 69% health. ik zou dus binnekort een nieuwe moeten kopen.
windows 11 staat op de huidige, maar deze installatie kwam met het systeem
bij aankoop. ik heb geen OEM sleutel/key hiervan. wel heb ik aangemeld met
mijn windows account en daarop staat het geregistreerd. (de huidige install)
als ik nu ooit een nieuwe ssd koop, die erin zet. en dan via usb windows 11
clean installeer hierop, kan ik dan als ik met mijn ms account aanmeldt,
de sleutel hiervan vernieuwen voor die nieuwe installatie ? of moet ik
een nieuwe key kopen voor windows 11 dan tzt. ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, je kunt Windows 11 opnieuw installeren op je nieuwe SSD zonder een nieuwe key te kopen, zolang je je Microsoft-account gebruikt.

Wanneer je een schone installatie doet en je logt in met je Microsoft-account, moet je automatisch geverifieerd worden en krijg je de activatie door de registratie die gekoppeld is aan je account. Dit werkt meestal goed.

Zorg er wel voor dat je de huidige SSD met Windows 11 goed verwijdert of herformatteert om te voorkomen dat je per ongeluk op die schijf opstart.

Als alles goed gaat, dan wordt je nieuwe installatie weer geactiveerd zonder dat je extra kosten hoeft te maken.

Wie heeft ervaring met het migreren van Windows naar een nieuwe SSD? Hebben jullie tips of aandachtspunten die belangrijk zijn?
(Lees meer...)
een uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing