Ik wil het Linux/Ubuntu installatieprogramma. downloaden en branden op mijn WIN 7 64 bits desktop en installeren op mijn WIN XP 32 bits, kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Geen enkel probleem. Ubuntu zal tijdens de installatie Windows XP detecteren en vragen of je Ubuntu er naast wilt installeren.
Ubuntu zal vervolgens een voorstel doen om je huidige NTFS Windows partitie te krimpen tot ongeveer de helft van de totale grootte van je harde schijf. Om vervolgens op de andere helft een EXT-4 partitie aan te maken voor zich zelf.

Als de installatie voltooid is zal je tijdens het opstarten van de computer een keuze menu krijgen met daar in de keuze tussen Windows XP of Linux Ubuntu.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het maakt overigens niet uit of je een Ubuntu DVD brand onder Windows 7 x64 of onder een x86 Windows 7.
Waar je wel rekening meer moet houden is dat oudere desktop computer (ouder dan 6 á 7 jaar) geen 64-bits besturingssystemen ondersteunen.(en het dus ook onmogelijk is om een 64-bits besturingssysteem te installeren)

Controleer dus eerst of je computer 64-bits besturingssystemen ondersteunt. Zo niet, dan ben je genoodzaakt om een 32-bits besturingssysteem te installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kort, krachtig en bondig.
Zeer bedankt.

Andere antwoorden (3)

Zeker. Het downloaden en branden op een 64-bit machine maakt voor de inhoud van de CD / DVD niks uit.

Toegevoegd na 43 seconden:
Zorg dus wel dat je de 32-bit versie downloadt, want voor je 32-bit machine.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan inderdaad je moet alleen oppassen dat als je Linux installeert je de harde schijf anders formatteert dan windows gewent is. Dat betekend dat als je Linux heb geïnstalleerd je niet heel makkelijk windows er terug op zet. Lees dit eerst goed na!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
JA, geen enkel probleem