Scanner Canon software gedownload en geïnstalleerd, maar werkt niet?

Ik heb de Canon scanner 'Canoscan Lide 25' gekregen van iemand. De CD-Rom voor de installatie zat er niet bij. Dat maakt niet uit, via canon.nl is alles te downloaden. Dat heb ik gedaan en alles is geïnstalleerd op mijn Windows 7 laptop. Ook weet ik dat de scanner zelf het gewoon doet, als ik hem aanzet doet hij een soort 'licht-testje' en bij de 'diagnostische toets' doet hij het ook.

Maar als ik in Windows faxen en scannen open om te scannen, zegt hij "Er zijn geen scanners gevonden"

Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat geouw.... had ik ook steeds met mijn all in one machine.
Mijn scanner functie wordt nog steeds niet herkent, maar hij werkt wel.
Ik heb daar iets voor gevonden op het internet, proggie heet "FreeKapture" en is te vinden op;
http://download.cnet.com/FreeKapture/3000-2094_4-10673689.html

De uiteindelijke oorzaak bij mij was, dat mijn all in one niet compatible was met 7.
Dat zal bij u waarschijnlijk niet het probleem zijn, doch mischien werkt die workaround bij u ook wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Windows 7 he?

Oke. Je hebt de software geinstaleerd? Weet je zeker dat het de goede is?
Is de scanner goed aangesloten?

Ga anders eens naar start, en type Canon. Komt er dan een Canon programatje te staan?