Mijn pc loopt vast. Het krijgt een blauwe scherm en wordt automatisch opnieuw opgestart. Dit kan 8-10 keer achter elkaar gebeuren. Wat nu?

İk heb hem al geformateerd. Maar is nog steeds hetzelfde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Pieter2011
12 jaar geleden
Geef even wat duidelijker aan wat er aan de hand is (dus: welke foutmelding krijg je bij een blauw scherm) en of je al geprobeerd hebt om Windows opnieuw te installeren! Als je dat toevoegt aan je vraag, krijg je vast weer nieuwe antwoorden.

Antwoorden (6)

Blue screen of death, dit is een erg populaire melding en ontstaat vaak vanwege bepaalde hardware defecten.

Wat staat er precies op jou scherm achter en onder de regel "The problem has been caused by the following file"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is idd 9 van de 10 x een hardware probleem. meestal iets met het moederboard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat ie bijna overleden is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Probeer eens te booten van een zg live cd of usb met ubuntu linux erop (of windows als je daar legaal aan lunt komen :)) dan zie je of het iets met de harddisk is.
2z De bios batterij kan kapot zijn en ook kortsluiting maken, waardoor een van de spanningen inzakt en er allerlei rare effecten gaan optreden. Vervang die eens, dat is vaak makkelijk te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had dat ook met mijn computer. Weggebracht naar de zaak waar ik hem gekocht had, want ik had nog garantie. De harde schijf was kaduuk. Werd gelukkig gratis gerepareerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blue screen of death geeft aan dat je systeem is gestopt omdat het een kritieke fout heeft gevonden. In 9 van de 10 gevallen zit je met een hardwareprobleem.

Wat moet je nu doen?
Je moet je systeem instellen zodat je systeem de melding bijhoudt, hiermee kunnen mensen die verstand hebben de fout ontdekken en oplossen. (Google voor deze manier)

Het komt erop neer dat er bij de blue screen of death een zeer lange code staat in de laatste regels. De lengte ervan is ongeveer (en dus niet volledig correct!) ooox11110010e, het heeft er iets van weg. ;)

Als je kan, probeer deze code op te schrijven, het zal je niet in één keer lukken.

Aan deze code kunnen de pcfreaks googelen/opzoeken in documentatie naar de fout, eenmaal deze gegevens verzameld kan het probleem gevonden en opgelost worden.

Als je dit eens hebt gehad, moet je niet in paniek schieten, gebeurt dit regelmatig, dan moet je maatregelen nemen.

Bij mij is dit ook al geweest, ik heb het toen opgezogd en dit bleek een defecte ram-module te zijn (pc was net helemaal vernieuwd!), door om de beurt een ram-module te verwijderen en te testen wist ik welke een productiefout had, en het probleem oplossen door die ram-module te vervangen.