Waar kan ik macedoine van gekonfijt fruit kopen? Ook in de supermarkt?

Ik heb het nodig voor een recept, maar kan het niet echt vinden op internet. Is het wel te koop, zo ja, onder welke naam zoal?

Weet jij het antwoord?

/2500

In de grote supermarkten van bv Jumbo of AH (xl) vast oook wel te vinden! Gekonfijte fruit is (helaas weet ik je doel en recept niet) niet veel anders dan in zeer veel suiker dat fruit in blokjes of gelijke partjes inmaken en daarmee lang houdbaar. Bij de "bak- en taartenbak-toebehoren" zal je vast ook wel iets vinden dat soms gebruikt wordt in cakes met stukjes mierzoet en kleurig fruit ;) Zoek je naar iets grotere stukken dan kan je eens vragen of kijken naar alle soorten van 'Turks fruit' in de super maar zeker ook wel in de vele Arabische, Turkse of Noord Afrikaanse winkeltjes. Succes!

Echte notenbars en notenwinkels hebben het altijd wel in hun assortiment. Ook de xxl AH's en Vomars in wijken met veel buitenlanders hebben hun assortiment vaak aangepast aan hun keukenbehoeften. De Afrikaanse- en Arabische keuken bakt nl. vaak met zoete ingrediënten en daartoe behoort gekonfijt fruit/groenten. Ook op markten vind je het vaak bij de chocolade- of notenkraam.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100