als je in plaats van melk slagroom in een taart doet is het dan luchtiger ?

In mijn worteltaart recept staat 230 ml melk maar als ik er slagroom in doe is het dan luchtiger? Of is dat heel vies ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
6.2K
Amadea
8 jaar geleden
Dat is zonder de andere ingrediënten te weten niet te beantwoorden. Maar het lijkt mij niet dat je melk zomaar door slagroom kan vervangen, want dat is heel veel vetter en ook steviger.

Antwoorden (1)

Luchtiger zal je taart er niet van worden, wel vettiger.
Room is tenslotte het vet van de melk, tenzij je van dat "light" spul gebruikt dan voeg je er misschien minder vet aan toe maar het zal de smaak niet ten goede komen.
Als je een beslag luchtiger wil laten bakken moet je er opgeklopte eiwitten onderspatelen. Dat is zowat de enige manier om een beslag luchtig te laten bakken.
In ieder geval succes met je taart en smakelijk.