Wat maakt de ene plant qua structuur wel eetbaar en de andere niet?

Gras is bijvoorbeeld niet eetbaar en sla wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

Overigens is gras prima eetbaar; je maag& darmen zullen het goed kunnen verwerken, en het zal gewoon via de natuurlijke weg door het toilet heen gaan.
Het smaakt alleen belabberd. Ook gekookt schijnt er weinig aan te zijn, heb ik van horen zeggen.

Qua structuur wordt de eetbaarheid van planten vooral beïnvloed door de houtachtigheid. D.w.z., ook van houtachtigen zijn er vaak delen eetbaar (denk aan bijv. verschillende kruiden; de takjes zijn houtachtig en slecht te eten, de blaadjes geven je maaltijden heerlijk smaak).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Planten zijn opgebouwd uit allerlei stoffen en water, veel van deze stoffen zijn voor de mens giftig, dus zijn deze planten voor ons niet geschikt, andere soorten zoals gras, kunnen wij wel eten , maar niet verteren, daar is ons verteringssysteem niet op in gesteld..
Heel veel soorten wilde planten kunnen we wel eten, een klein deel er van zijn door gekweekt en bij ons bekend als groente.