Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan. Neem zo dik mogelijke yoghurt (bijvoorbeeld Griekse of Turkse) en maak er hang-op van door de yoghurt uit te laten lekken door een theedoek. Dat is om het vocht er zo veel mogelijk uit te halen, want vocht kan kristallen vormen en die wil je niet. Neem dan de andere ingredienten ; in elk geval (bevroren) fruit, eventueel suiker en room, afhankelijk van het recept, maar in principe heb je genoeg aan hangop en fruit, en gooi het in de mixer of blend met de staafmixer.
Het mengsel dat je dan krijgt kun je in een open bak in de koelkast plaatsen, en laten bevriezen. Het beste is elk half uur even doorroeren om te voorkomen dat er ijskristallen in komen. Als het eenmaal klaar is, kun je het het beste meteen opeten, anders loop je alsnog kans op kristalvorming, en dat kan geen kwaad maar is gewoon minder lekker.

Overigens zijn instant ijsjes (in ijsvormpjes) van yoghidrink of karnemelk met vruchtenpuree ook heel smakelijk en makkelijker te maken, maar ze zijn natuurlijk wel iets minder luchtig dan echte frozen yoghurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
"Het mengsel dat je dan krijgt kun je in een open bak in de koelkast plaatsen, en laten bevriezen" ik neem aan dat dit vriezer moet zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hahaha, ja, dank je. Spreekt voor zich hoop ik. Komt wellicht omdat het bij mij één apparaat is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding