Wat is dit voor keuken-ding?

Het ligt al jaren in de keukenla, is van roestvrijstaal en er zit een metalen spiraal langs de bovenrand. De grootte is ong 14 cm bij 6 cm.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Het beste antwoord

Het is een cocktailzeef. Deze wordt gebruikt om ijsblokjes, citroenpitten en vezeltjes die niet in het glas mogen tegen te houden bij het uitschenken uit de mengbeker.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat lijkt er helemaal op. Aan de cocktails dan maar! Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Zoals Amadea al zei wordt dit gebruikt door barmannen bij het serveren van cocktail, de juiste naam van dit ding is echter een strainer. (uitgesproken als: streener)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Strainer is gewoon het Engelse woord voor wat wij in het Nederlands een zeef of vergiet noemen...
http://www.interglot.com/dictionary/en/nl/search?q=strainer&m=
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan wel zo zijn maar de vraag was hoe dat ding heet, en de correcte naam voor dat ding is "strainer" anders moet je maar eens naar een barmannenopleiding gaan daar zullen ze je wel het zelfde zeggen.