Kan het zwartje sliertje wat je moet schoonmaken bij een garnaal ook aan de onderkant zitten?

Mijn moeder heeft wokgarnalen gekocht bij de Jumbo, maar bij het schoonmaken kwamem we erachter dat het zwarte draadje van het darmkanaal wat normaal altijd aan de bovenkant zit, nu aan de onderkant van de garnaal zat.

Is dit normaal of zijn het gewoon mislukte of genetisch gemanipuleerde gekke garnalen ofzo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
15.2K

Het beste antwoord

Het kanaaltje waar jij het over hebt is dus de "dikke" darm van het beestje en zit dus vol met afvalstoffen van de spijsvertering, dit zit steeds aan de bovenzijde.
Het kanaaltje aan de onderkant is een ader waar het beestje zijn bloed doorpompt. Het is mogelijk dat een van deze aders vol met bloed zit en daardoor de schijn kan wekken dat het darmkanaal plots van plaats in veranderd vooral ook als het darmkanaal leeg is waardoor je dit niet goed ziet.
Dus wees gerust je garnalen zijn geen genetische freaks of zo.
Geniet gerust van je garnalen, smakelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad WWDiver1, dat is het juiste antwoord, inclusief de extra info over wat het wél is het sliertje aan de onderkant. +

Andere antwoorden (1)

Het zwarte sliertje is zijn darmkanaal. Net als bij veel andere organismen loopt die van ingang naar uitgang. Van begin tot eind dus. Zo mogelijk dus verwijderen.