Hoe maak je Kreeftenstaarten klaar?

Ik wil straks een risotto met prei en kreeftenstaarten klaarmaken. Ik veronderstel eerst de staarten te laten ontdooien in de ijskast ,dan courtboullion maken , de vraag is hoe lang koken? De ene website zegt 6 minuten de andere 15 minuten

9 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Bevroren staarten in de bouillon gedurende 15 min.op 90 graden pocheren.

Doe verse kreeftenstaarten in het water of de court-bouillon.
Zet het vuur op 90 tot 95 graden.
Kook de kreeft 1 minuut per 30 gram. De meeste kreeftenstaarten moeten tussen de 5 en 12 minuten koken.
Prik in het kreeftenvlees met een vork. Als het zacht aanvoelt en de schaal lichter is geworden zijn ze gaar.
Haal de kreeftenstaarten uit het water. Giet ze af in een zeef.
Snij de staarten in lengte door.. Hierdoor kun je ze makkelijker met een vork eten.
Giet geklaarde boter over de staarten. Strooi er wat peterselie overheen.