Waarom verbrand mijn combi magnetron alles?

Hallo Mensen,
Wij hebben een combi-magnetron,
Alleen elke keer als ik iets bak dan verbrand het,
De bovenkant word helemaal zwart en de onderkant niet gaar.
Niet eens een beetje. Zelfs als ik bak op 40 graden.
Hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
4.3K
Amadea
9 jaar geleden
Dan moet je het rooster lager plaatsen, zodat er minder hitte op de bovenkant komt en juist meer op de onderzijde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moeilijk te beantwoorden, maar ik liet in het begin zonder het te weten de grill er bij aan staan en had hetzelfde, bovenkant zwart verder niet gaar. Misschien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat wimkees gelijk heeft, je moet de magnetronfunctie uit zetten terwijl je bakt, anders verkoolt alles.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe je de oven wel laten voorverwarmen

Antwoorden (1)

Een combimagnetron heeft vaak ook de mogelijkheid tot grillen. Zou het kunnen zijn dat je de grill- functie aan hebt staan i.p.v. de hetelucht- oven ?
Daarmee is te verklaren dat de bovenkant zwart is en de onderkant niet gaar. Kijk maar in de gebruiksaanwijzing. Soms zijn de icoontjes van de knoppen niet erg duidelijk. Succes !